/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

نوآوری‌های پزشکی جهاددانشگاهی مایه سرافرازی ایرانیان است

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۳ کد : ۶۱۰۹۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۷۴
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: با توجه به رشد قابل توجه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، نوآوری‌های پزشکی جهاددانشگاهی و دانشمندان و تیم جوان این مرکز مایه افتخار ایرانیان هستند.
نوآوری‌های پزشکی جهاددانشگاهی مایه سرافرازی ایرانیان است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بازدید از مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم که روز گذشته ۱۸ مردادماه انجام شد، با بیان اینکه جهاددانشگاهی محور دینی و فرهنگی و علمی بوده و امروز شاهد پیشرفت علم درمانی در این مرکز بودیم، گفت: از سال ۱۳۵۹ که جهاد دانشگاهی شکل گرفته روز به روز شاهد نوآوری، پیشرفت، ابتکار و خلاقیت در عرصه‌های مختلف در این نهاد بودیم. این نهاد به اندازه‌ای اهمیت دارد که باید همزاد با انقلاب شکل می‌گرفت اما امروز در شرایط مطلوبی قرار داریم و اقدامات جهاددانشگاهی باعث افتخار و سرافرازی همه ایرانیان باشد .

وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم بیش از ۸۰ باز از علم سخن گفتند و قرآن بیشترین اهتمام را به علم دارد به عنوان مثال در آیه ۱۱ سوره مجادله می‌فرماید: «وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ: خداوند مقام اهل ایمان و دانشمندان شما را (در دو جهان) رفیع گرداند، و خدا به هر چه کنید به همه آگاه است.»

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دانش در هر عصری متفاوت است و متناسب با پیشرفت‌های روز باید پیشرفت کنیم، گفت: تلاش دانشمندان جوان در علوم جدید سبب بالندگی کشور در سطح جهان می‌شوند و با توجه به رشد قابل توجه در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی، دانشمندان و تیم جوان این مرکز نیز مایه افتخار ما هستند.

حسینی بوشهری گفت: بنده در ملاقات مسئولان و سران کشورهای دیگر، نوآوری‌های پزشکی را به عنوان هدیه برای سایر کشورها مطرح می‌کنم، امروزه با وجود بی‌مهری دنیای استکبار، به برکت مدیران و دانشمندان جوان و مدیران متعهد و با انگیزه، ایران اسلامی پله‌های ترقی علم و دانش را جلوتر طی می‌کند.

وی با بیان اینکه علم قدرت‌آور است و منطق علم‌ منطق اقتدار است، تصریح کرد: : امروز دانشمندان بزرگی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی دست به تولید آثار گران‌بهایی می‌زنند و به چرخه تولید علم و دانش، سرعت می‌بخشند؛ درمان ناباروری اقدام مهمی است که در کشور اتفاق افتاده است و فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان باید تعیین موضوع و حکم موضوع در مباحث درمان ناباروری داشته باشند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دین ما بن‌بست ندارد و در مباحث درمان ناباروری اگر مانعی وجود دارد باید راهی اندیشید که با آموزه‌های اسلام منافات نداشته باشد تا گره گشای مردم‌متدین و همه جهانیان باشد.

کلید واژه ها: چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری مرکز درمان ناباروری همایش ملی بررسی اخلاقی، فقهی و حقوقی درمان ناباروری


نظر شما :