/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

بزرگترین سرمایه جهاد دانشگاهی، اعتماد نظام جمهوری اسلامی و مردم به آن است + ویدئو

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۸ کد : ۶۰۹۸۹ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۵۴
سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان قم، با تاکید براینکه بزرگترین سرمایه جهاد دانشگاهی، اعتماد نظام جمهوری اسلامی و عموم مردم به جهاد است، گفت: دانشجویان فارغ التحصیل در رشته نورد فولاد باتوجه به داشتن شرایط و ضوابط، در شرکت فولاد غرب آسیا به عنوان تکنسین استخدام می شوند.
بزرگترین سرمایه جهاد دانشگاهی، اعتماد نظام جمهوری اسلامی و مردم به آن است + ویدئو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد رستمی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی به فرمان حضرت امام(ره)، در اوایل انقلاب تاسیس شد، گفت: این ارگان تاکنون نیز وظایف بسیار مهمی را در نظام جمهوری اسلامی به عهده داشته و سربلند از انجام آن، بیرون آمده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی در استان قم  از اوایل دهه ۸۰ آغاز به کار کرد و در حوزه های پژوهش، آموزش و فرهنگی و اشتغال، مشغول فعالیت است؛ در این میان حوزه پژوهش با زیر مجموعه مرکز درمان ناباروری و سلول های بنیادی توانسته است در استان قم و کشور جایگاه ویژه و مهمی را به دست آورد.

سرپرست معاونت آموزش جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه اعتقاد ما این است که بزرگترین سرمایه جهاد دانشگاهی، اعتماد نظام جمهوری اسلامی و عموم مردم به این نهاد انقلابی است، خاطر نشان کرد: ما در حوزه آموزش نقش مهم و حیاتی داریم، چراکه علاوه بر بخش سازمانی و تعامل با ارگان های مختلف، بخش مهمی از مخاطب ما، عموم مردم هستند.

رستمی عنوان کرد: با توجه به سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران که مسئله اشتغال و مهارت افزایی، جزو مهم ترین آن هاست، ما نیز در این راستا سعی کردیم تا هدف بخش آموزش جهاد را تربیت و تأمین نیروی انسانی، ترسیم کنیم؛ این نیروی انسانی می تواند یک کارگر و کارمند توانمندی باشد که در عرصه های مختلف از جمله صنعت مشغول به فعالیت است و یا یک شخصی که با صورت آزاد یا پروژه ای درآمد زایی می کند یا حتی یک کارآفرین باشد.

وی ادامه داد: ما در مجموعه آموزش جهاد به ویژه در حوزه کوتاه مدت، با مراکز مختلف در صنعت، ارتباطات گوناگونی را برقرار کرده ایم، در واقع در حوزه آموزش، یک نگاه صرفاً مهارتی نداریم بلکه به مهارت به عنوان یک شغل نگاه می کنیم و هدف گذاری ما این است که مهارت به حوزه اشتغال برسد.

رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم، بیان کرد: حوزه دیگری که در بخش بلند مدت نیز همان هدف اشتغال را در نظر داریم، در این راستا در مرکز علمی کاربردی، موقعیت های مختلفی را ایجاد کرده ایم تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه، در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

رستمی اضافه کرد: رشته های موجود در دانشگاه علمی کاربردی، تا حد زیادی شغل محور هستند، در گروه های آموزشی فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی و صنعت، رشته هایی هستند که نهایتا منجر به اشتغال برای دانشجو می شود، مثل گرافیک، عکاسی، حقوق، مترجمی زبان انگلیسی، فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، نورد فولاد، حسابداری و مدیریت کسب و کار و دیگر رشته های که در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در استان قم وجود دارد.

وی با اشاره به تفاهم نامه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم و فولاد غرب آسیا، گفت: طی این تفاهم نامه، برای اولین بار رشته "نورد  فولاد" در مرکز علمی کاربردی در مقطع کاردانی ایجاد شد، این رشته برای تامین نیروی انسانی شرکت فولاد غرب آسیا است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم، تصریح کرد: دانشجویان فارغ التحصیل در رشته نورد فولاد باتوجه به داشتن شرایط و ضوابط، در شرکت فولاد غرب آسیا مشغول به کار شده و به عنوان تکنسین استخدام می شوند و این همان مهارتی است که در نهایت وصل به اشتغال می شود.

رستمی با تاکید براینکه فارغ از شعار، باید اهداف عملی شوند، گفت: صرف اینکه یک پسوندی یا پیشوندی را به دوره آموزشی اضافه کنیم اهمیت ندارد، بلکه باید در عمل، آن سرفصل های آموزشی بر اساس نیاز بازار، پیش بینی شود.

وی با عنوان اینکه پایه اصلی هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات است، گفت: در این راستا در آموزش جهاد دانشگاهی، با یکی از شرکت های فعال در حوزه علم داده در سطح کشور فعالیت می کند، تفاهم نامه ای امضا کرده ایم، این تفاهم نامه در جهت راه اندازی دپارتمان علم داده در جهاد صورت گرفت که هدف آن تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه داده است.

رستمی ادامه داد: از آنجا که در علم داده، نیروی متخصص و ماهر بسیار اندک است، این تفاهم نامه در این راستا انجام می شود که نیروی ماهر و متخصص این حوزه تامین شود که در آینده، بتوانند در شرکت های مختلف در حوزه داده و حتی هوش مصنوعی فعالیت کنند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در پایان بیان کرد: ما در حوزه تربیت نیروی انسانی در بخش صنعت از صنایعی که مایل به تامین نیروی انسانی خود هستند، جهت آموزش افراد به شدت استقبال می کنیم.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :