/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، بازوی فرزندآوری در استان + ویدئو

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۷ کد : ۶۰۹۸۷ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۹۸
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر فرزندآوری و جوانی جمعیت بیان کرد: در راستای اجرای صحیح این سیاست مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازوی فرزنداوری در استان است.
مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، بازوی فرزندآوری در استان  + ویدئو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور در ابتدا در رابطه با ساختار معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی قم، بیان کرد: ساختار معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم شامل دو بخش گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی است، مراکز خدمات تخصصی شامل مرکز درمان ناباروی ،مشاوره روانشناسی، مشاوره ژنتیک و مدیسین آی تی است. با توجه به این که جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو و متعهد به توسعه و پیشرفت می باشد لذا هدف از ایجاد مراکز خدمات تخصصی  و پژوهشی کمک به توسعه و خدمت رسانی در سطح کشور و حتی خارج از کشور است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مراجعین به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، از میان ساکنین استان قم هستند، بیان کرد: ۴۰ درصد مراجعین نیز از خارج استان به این مرکزمراجعه می کنند که از این ۴۰ درصد ۱۰ تا ۱۲ درصد  آن ها  از میان مراجعین خارج از کشور هستند.

نگاه و رویکرد مجموعه مرکزدرمان ناباروری کمک به بهبود وضعیت سلامت جامعه است

 وی افزود: باتوجه به اینکه در ۲ سال گذشته، مسئله جمعیت از مسائل مهم کشور مطرح شده است جهاد دانشگاهی نیز در این راستا سعی کرده که جزو بازوان فعال و پرتلاش درکشور باشد، در واقع یکی از اولویت های مهم جهاد دانشگاهی قم، ارتقاء دو بخش پژوهشی و خدمت رسانی در استان قم بوده است.

ناصرپور با تاکید برتسهیل امور مراجعین مرکز درمان ناباروری متذکر شد: در طی سال گذشته با تمامی بیمه های پایه قرار داد منعقد شد و ۷۰ درصد پروسه های درمان ناباروری توسط این بیمه ها  مورد حمایت قرار گرفته است. علاوه بر این، افرادی هم که به هر دلیلی فاقد پوشش بیمه ای هستند می توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در همین راستا با بیمه های تکمیلی همچون  بیمه های تکمیلی آسیا و بیمه پایه نیروهای مسلح نیز قرارداد منعقد گردیده است؛ همچنین با رایزنی های انجام شده با مرکز خدمات حوزه علمیه قم نیز، هم اکنون طلاب محترم حوزه علمیه  جهت درمان ناباروری، باحداقل هزینه می توانند خدمات دریافت درمان نابتروری را دریافت کنند.

ناصر پور عنوان کرد: افرادی که در تامین هزینه درمان دچار مشکلات هستند، جهت اخذ تسهیلات به خیرین و یا بانک های طرف قرارداد جهت دریافت وام های بدون سود معرفی می شوند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: سالیانه حدود ۴۰ هزار مراجعه به مرکز درمان ناباروری وجود دارد که از این تعداد ۳هزار و ۵۰۰ نفر افرادی هستند که به عنوان بیمار جدید تشکیل پرونده داده اند.

وی افزود: در دوسال اخیر سعی شده تا تمامی خدمات در حوزه های مختلف درمان ناباروری، ازجمله عمل های آی وی اف، درمان دارویی، هیتروسکوپی و عمل های مردان در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم انجام شود تا مراجعین به مرکز، مجبور نباشند برای برخی عمل ها حین پروسه درمان، به مراکز دیگری مراجعه کنند.

ناصر پور با اشاره به اینکه عمل آی وی اف، سالیانه در سطح جهان، معمولا ۲۵ تا ۳۰درصد موفقیت آمیز است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که درصد موفقیت عمل آی وی اف در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، بین ۳۵ تا ۳۷ درصد در سال بوده است.

وی به هوشمند سازی دستگاه جنین شناسی اشاره کرد و گفت: دستگاه های انکوباتورجنین شناسی به دما، رطوبت و گاز حساس هستند، بنابراین سنسور هشدار دهنده ای داخل آن ها تعبیه شده است که برای مثال اگر برق قطع شود و دستگاه دچار قطعی شود، هشدار صادر کند، این انکوباتورها که از معمولا  از خارج از کشور تهیه می شد، در برخی موارد آلارم و یا هشدار آن، کار نمی کرد.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: در این راستا با دانشگاه صنعتی قم قراردادی منعقد شد تا این دستگاه هوشمند سازی شود، و هم اکنون این دستگاه در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازوی فرزند آوری در استان 

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر فرزندآوری و جوانی جمعیت بیان کرد: در راستای اجرای صحیح این سیاست مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بازوی فرزند آوری در استان است.

وی عنوان کرد: با توجه به  شعار سال قبل که "تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین" نام گذاری شده بود، گروهای پزوهشی متعهد به این شعار، در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، در حوزه تخصصی خود، گام های بلندی را برداشته است.

وی در پایان گفت: تحقیق و پژوهش یکی از دلایل مهم موفقیت و پیشرفت در کشور است، مرکز درمان ناباروی جهاد دانشگاهی قم و به طورکلی معاونت پژوهشی جهاد، در پشت صحنه ارائه خدمات خود، این مسئله را سرلوحه کار خود قرار داده و به عرصه ظهور رسانده است، با تمامی این ها، همچنین اعتقاد مجموعه ما این است که مراجعین به مرکز، میهمان حضرت معصومه(س) هستند و شایسته است بهترین میزبانی از آن ها و به نحو احسن صورت گیرد.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی لیلا ناصرپور


نظر شما :