/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

در آموزش های بلند مدت جهاد دانشگاهی هدف اشتغال را دنبال می کنیم + ویدئو

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۵ کد : ۶۰۹۸۶ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۹۸
رییس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم، بیان کرد: جهاد دانشگاهی هدف اشتغال را در نظر داریم، در این راستا در مرکز علمی کاربردی، موقعیت های مختلفی را ایجاد کرده ایم تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی از این دانشگاه، در رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.
در آموزش های بلند مدت جهاد دانشگاهی هدف اشتغال را دنبال می کنیم  + ویدئو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد رستمی گفت: رشته های موجود در دانشگاه علمی کاربردی، تا حد زیادی شغل محور هستند، در گروه های آموزشی فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی و صنعت، رشته هایی هستند که نهایتا منجر به اشتغال برای دانشجو می شود، مثل گرافیک، عکاسی، حقوق، مترجمی زبان انگلیسی، فناوری اطلاعات، برنامه نویسی، نورد فولاد، حسابداری و مدیریت کسب و کار و دیگر رشته های که در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در استان قم وجود دارد.

وی با اشاره به تفاهم نامه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم و فولاد غرب آسیا، گفت: طی این تفاهم نامه، برای اولین بار رشته "نورد  فولاد" در مرکز علمی کاربردی در مقطع کاردانی ایجاد شد، این رشته برای تامین نیروی انسانی شرکت فولاد غرب آسیا است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم، تصریح کرد: دانشجویان فارغ التحصیل در رشته نورد فولاد باتوجه به داشتن شرایط و ضوابط، در شرکت فولاد غرب آسیا مشغول به کار شده و به عنوان تکنسین استخدام می شوند و این همان مهارتی است که در نهایت وصل به اشتغال می شود.

رستمی با تاکید براینکه فارغ از شعار، باید اهداف عملی شوند، گفت: صرف اینکه یک پسوندی یا پیشوندی را به دوره آموزشی اضافه کنیم اهمیت ندارد، بلکه باید در عمل، آن سرفصل های آموزشی بر اساس نیاز بازار، پیش بینی شود.

وی با عنوان اینکه پایه اصلی هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات است، گفت: در این راستا در آموزش جهاد دانشگاهی، با یکی از شرکت های فعال در حوزه علم داده در سطح کشور فعالیت می کند، تفاهم نامه ای امضا کرده ایم، این تفاهم نامه در جهت راه اندازی دپارتمان علم داده در جهاد صورت گرفت که هدف آن تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه داده است.

رستمی ادامه داد: از آنجا که در علم داده، نیروی متخصص و ماهر بسیار اندک است، این تفاهم نامه در این راستا انجام می شود که نیروی ماهر و متخصص این حوزه تامین شود که در آینده، بتوانند در شرکت های مختلف در حوزه داده و حتی هوش مصنوعی فعالیت کنند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی در پایان بیان کرد: ما در حوزه تربیت نیروی انسانی در بخش صنعت از صنایعی که مایل به تامین نیروی انسانی خود هستند، جهت آموزش افراد به شدت استقبال می کنیم.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی عکس محمد رستمی محمد رستمی


نظر شما :