/جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان/

ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نیروهای محقق جوان، هدف اصلی مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد قم + ویدئو

۱۷ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۱۴ کد : ۶۰۹۸۵ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۶۴۸
مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی قم گفت: تلاش این مرکز ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان به ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان است.
ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نیروهای محقق جوان، هدف اصلی مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد قم + ویدئو

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم یاسر شریفی عنوان کرد: در راستای توسعه تجاری‌سازی فناوری در جهاد دانشگاهی، شناسایی افراد نخبه و کارآفرین و حمایت و مشارکت در طرحهای فناورانه دانشجویان،‌ دانش‌آموختگان و سایر علاقمندان‌ و در راستای مأموریتهای جهاد دانشگاهی درخصوص توسعه فرهنگ کارآفرینی و فناوری در میان دانشگاهیان و تحقق برنامه ششم جهاد دانشگاهی، مرکز رشد و شکوفایی جهاد دانشگاهی در استان قم در مردادماه سال 99 همزمان با سالروز تشکیل جهاددانشگاهی آغاز به کار کرد تا بتواند ایده‌ها را از بدنه‌ی نخبگان و دانش‌آموختگان و دانشجویان استان به عرصه‌ی کار و فعالیت اقتصادی وارد کند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز بستری برای ترویج فعالیتهای کارآفرینانه در جهت برانگیختن دانشجویان، دانش‌آموختگان، ایده‌پردازی، پیاده سازی و تجاری نمودن ایده‌های نوآورانه است، افزود: تلاش این مرکز این است تا زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان بخصوص دانشجویان و دانش‌آموختگان را فراهم کرده تا بتواند  تعامل سازنده میان صاحبان ایده و کلیه نهادها و سازمان های مرتبط ایجاد کند.

شریفی افزود: مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی قم آماده پذیرای ایده ها فناورانه در استان قم بوده و  به دنبال شناسایی نیاز و مسائل استان و ارائه راهکارهای فناورانه است، امیدواریم توانمندی های نهفته را در استان شناسایی کرده و به مرحله ی اجرا. برسانیم، در این مسیر قطعا به کمک سایر نهادهای فناور استان و دستگاه های متولی این امر برای به ثمر نشستن اهداف مرکز نیاز داریم.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی قم با تاکید براینکه مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی قم هویتش را از دانشجویان، دانش آموختگان، نخبگان و اساتید دانشگاهی می گیرد، تصریح کرد: به همین خاطر ارتباط نزدیکی با بدنه دانشگاه های استان از طرق مختلف و نیز دفاتر دانشگاهی فعال جهاددانشگاهی و سازمان داشنجویان شعبه قم داشته و می تواند پلی میان دانشگاه و صنعت باشد؛ همچنین زمینه رشد علمی و فناورانه قشر فرهیخته دانشگاهی را فراهم کند و آنها را به سمت استقلال در کسب وکار و مشاغل پایدار سوق دهد.

شریفی افزود: از زمان تأسیس مرکز نوآوری و شتابدهی (منش) جهاددانشگاهی قم برنامه های متنوع با قالب های مختلفی با همکاری دستگاه ها و نهادهای فناور در سطح استان برگزار شده است؛ همچنین در سال های اخیر بالغ بر 35 رویداد در زمینه های ایده پردازی، توانمندسازی انجام شده است.

مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی قم، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳۸ کارگاه آموزشی در این مرکز برگزار شده و همچنین ۴هزار و ۲۰۰ مخاطب  از برنامه های توانمندسازی و مهارت افزایی که توسط مرکز نوآوری و شتابدهی برگزار شده، بهره مند شده اند که این برنامه ها با رویکرد آماده شدن افراد جهت ورود به بازار کار بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان یادآور شد:علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاددانشگاهی قم به آدرس http://satfaqom.acecr.ac.ir/fa از این برنامه ها مطلع شوند.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی یاسر شریفی عکس یاسر شریفی


نظر شما :