مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان شعبه استان قم خبرداد؛

اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر/ ایجاد شبکه شغلی برای ۲۰ پیشران اقتصادی

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۹ کد : ۵۶۸۵۵ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۴۸۹
مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان شعبه استان قم گفت: طرح توانمندسازی خانوارها تاکنون علاوه‌بر زمینه‌سازی اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر، شبکه شغلی برای ۲۰ پیشران اقتصادی را نیز فراهم کرده است.
اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲۰۰ نفر/ ایجاد شبکه شغلی برای ۲۰ پیشران اقتصادی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم یاسر شریفی در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی خانوارها از سال گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: این طرح به همت شرکت رزفام کیش وابسته به بنیاد علوی تا تیرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مناطقی ازجمله شهرقائم، نیروگاه، شهرک مهدیه و پردیسان در این طرح پایلوت تعیین شده‌اند، مطرح کرد: این طرح تاکنون علاوه‌بر زمینه‌سازی اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر، شبکه شغلی برای ۲۰ پیشران اقتصادی را نیز فراهم کرده است.

مدیر سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌بنیان شعبه استان قم ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان قم متولی اصلی برگزاری این طرح است که در این راستا با بهره‌مندی از ظرفیت اساتید مجرب علمی و اجرایی توانسته‌ ۳۰ دوره آموزشی عمومی و تخصصی به منظور پیشران طرح توانمندسازی خانوارها برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه «آموزش» در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی حلقه مفقوده است، خاطرنشان کرد: این خلأ در جهاد دانشگاهی رفع و تلاش شده در طرح توانمندسازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب‌وکارهای خرد و خانگی توجه ویژه‌ای به بحث آموزش شود.

شریفی تأکید کرد: برای جذب علاقه‌مندان به این طرح، راه‌های مختلفی ازجمله فضای مجازی، وب‌سایت‌ها، نهادهای حمایتی، بروشور، گروه‌های مردم نهاد و … وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: این طرح در سال گذشته با رویکرد زمینه‌سازی و شناسایی پیشرانان، آموزش و شبکه‌سازی بود و امسال نیز با رویکرد شبکه‌سازی و پایدارسازی مشاغل ادامه پیدا می‌کند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی اشتغال زایی سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم طرح توانمندسازی خانوارها


نظر شما :