رئیس پژوهشگاه رویان بیان کرد:

نیروی انسانی نقش اساسی تکامل رویان داشته است

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۰ کد : ۵۶۶۸۳ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۳۴
رئیس پژوهشگاه رویان با حضور در دفتر معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در گفتگویی به مناسبت روز زیست شناسی، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی پلی میان جامعه علمی و پاسخ به نیاز جامعه است، اظهار کرد: ازجمله دستاوردهای جهاد دانشگاهی می‌توان به پژوهشگاه رویان اشاره کرد که در عرصه درمان ناباروری خوش درخشیده است.
نیروی انسانی نقش اساسی تکامل رویان داشته است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عبدالحسین شاهوردی دلایل درخشش پژوهشگاه رویان را مدنظر قرار داد و گفت: یکی از دلایل عملکرد موفق پژوهشگاه رویان را می‌توان، توانمندی این مجموعه در علوم پایه و زیست شناسی نامید.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه این پژوهشگاه در عرصه مباحث پزشکی تجربه خوبی در کشور دارد، مطرح کرد: بیولوژیست‌ها و دانشجویان علوم پایه نقطه قوت پژوهشگاه رویان هستند.

وی اضافه کرد: این جمع در ابتدا راستای پاسخ به نیازهای جامعه در عرصه درمان ناباروری ورود پیدا کرد، ولی امروز توانسته است در عرصه‌های مختلفی صاحب نظر شود.

شاهوردی با اشاره به اینکه از دیگر نقاط قوت عملکرد رویان در مقالات، کتاب‌های مباحث جنین شناسی، بیولوژیک و سلول‌های بنیادی است، عنوان کرد: در عرصه بیولوژیک می‌توان گام‌های بزرگی برداشت و رویان این موضوع را اثبات کرده است.

وی با بیان اینکه میدان بسیار بزرگی برای بیولوژیست‌ها فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در گذشته بیولوژیست‌ها در نهایت استاد دانشگاه بودند ولی امروز در کنار اتاق‌های عمل بیمارستان‌ها در حال احیا و ترمیم سلول‌ها هستند.

رئیس پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه خواستن، توانستن است، تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است، در هر عرصه‌ای که جوانان ورود کرده‌اند، آثار بسیار بزرگی به جای مانده است.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی نقش اساسی در سیر تکامل رویان داشته‌اند، یادآور شد: ساختارها و بسترهایی که نیروهای انسانی بتواند در آن موفق شود نیز از دیگر مسائل مورد توجه است.

شاهوردی ادامه داد: پژوهشگاه رویان در حال حاضر چندین مجموعه مختلف دارد و همچنین چندین شرکت دانش بنیان در کنار این پژوهشگاه درحال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه مرکز درمان ناباروری قم شرایط ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: حضور زائرین بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در قم موجب شده است که فرصت ویژه‌ای برای خدمت‌رسانی در این مرکز ایجاد شود.

رئیس پژوهشگاه رویان با بیان اینکه استان قم مهد علما است، مطرح کرد: این موضوع موجب شده است تا گفتمان خاص علمی در این شهر، مطرح شود که می‌تواند در ارائه خدمات مجموعه مرکز درمانی قم تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه ارتباط تنگاتنگ مرکز درمان ناباروری با علما و پژوهشکده‌های فقه و اخلاق می‌تواند نقطه قوت مرکز درمان ناباروری قم باشد، عنوان کرد: مجموعه مرکز درمان ناباروری در قم پژوهشگاه رویان و ابن سینا تعامل خوبی با هم دارند و این مراکز از پشتیبانی علمی قوی‌ای برخوردار هستند.

شاهوردی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با این تعامل ارتباطی رفع می‌شود، خاطرنشان کرد: دوراندیشی موجب شده است که به مسئله پژوهش نیز توجه شود و در این راستا نیز این مرکز توانسته‌ است با استفاده از این پژوهش‌ها به بسیاری از مشکلات و سوالات پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند در سطح ملی و بین المللی اقدامات بسیاری را انجام دهد، تصریح کرد: با دوراندیشی و همکاری با مجموعه‌های مختلف می‌توان اقدامات بزرگی را رقم زد.

کلید واژه ها: پژوهشگاه رویان پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی


نظر شما :