۳۲ دوره آموزشی در طرح توانمندسازی خانوارها برگزار شده است

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰ کد : ۵۶۲۷۱ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۴۵۲
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان شعبه استان قم (ستفا) گفت: جها دانشگاهی استان قم در راستای اجرای طرح توانمندسازی خانوارها، برای ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده و برای ۲۰ پیشران اقتصادی شبکه شغلی ایجاد نموده است.
۳۲ دوره آموزشی در طرح توانمندسازی خانوارها برگزار شده است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، یاسر شریفی بیان کرد: طرح توانمندسازی خانوارها مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی استان قم در سال 1401 در قم آغاز شد و یکی از فعالیت‌هایی که در این طرح در نظر گرفته شده است، حلقه مفقوده‌ی بسیاری از فعالیت‌ها، یعنی آموزش است. در واقع از طریق آموزش و ارائه مباحث به روز ظرفیت های اشتغال بالقوه می شود.

وی ادامه داد: آنچه در این میان مهم است، ارائه آموزش های عمومی و تخصصی مرتبط ویژه شرکت کنندگان طرح توانمندسازی خانوار است. این آموزش ها در دو سطح عمومی و تخصصی برای هر دو گروه متقاضیان اشتغال و پیشرانان اقتصادی در نظر گرفته شده است و اساتید به نام و مجرب استان جهت ارائه آموزش های عمومی و تخصصی برای این افراد در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که تا کنون 32 دوره آموزشی و تخصصی برای این افراد برنامه ریزی و اجرا شده است گفت: برای پیشرانان اقتصادی طرح توانمندسازی خانوارها، 9 دوره آموزشی عمومی و 12 دوره آموزشی تخصصی در نظر گرفته شده است که تمام پیشرانان طرح در این دوره ها حضور فعال داشته اند.

مدیر شعبه ستفا در استان قم افزود: برای متقاضیان طرح توانمندسازی خانوارها نیز تاکنون نیز 7 دور آموزشی عمومی و 4 دوره آموزشی تخصصی با حضور اساتید مجرب علمی و اجرایی برنامه ریزی شده است.

وی در پایان متذکر شد: طرح توانمندسازی خانوار مبتنی بر توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی در استان قم به کارفرمایی شرکت توسعه تجارت زرفام کیش وابسته به بنیاد علوی و با اجرای جهاددانشگاهی استان قم در حال انجام است.


 

کلید واژه ها: طرح توانمندسازی خانوارها


نظر شما :