نماینده مردم قم در مجلس در بازدید از نمایشگاه جهاددانشگاهی:

مسیر جهاددانشگاهی تکیه بر خودباوری است/ این نهاد زمینه مناسبی برای رشد رویش‌ها

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۰:۵۲ کد : ۵۴۹۸۸ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۰۱
نماینده مردم قم در مجلس با بیان این که این نهاد با پارک های علم و فناوری و مراکز رشدی که در استان‌های مختلف دارد زمینه مناسبی را برای رشد رویش فراهم کرده است، گفت: مسیری که جهاددانشگاهی طی می کند در مسیر تکیه بر خودباوری است و امیدواریم بتواند در عرصه‌های مختلف صنعت و تکنولوژی در زیرساخت ها نیز سرایت کند.
مسیر جهاددانشگاهی تکیه بر خودباوری است/ این نهاد زمینه مناسبی برای رشد رویش‌ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس در بازدید از نمایشگاه «گزیده ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» که امروز 15 اسفندماه انجام شد، اظهار کرد: البته این نمایشگاه نمی تواند یک نمونه کامل از فعالیت های چند ده ساله جهاددانشگاهی باشد که تقریبا همزاد انقلاب اسلامی است، زیرا محیط محدود است و فضا فضای قابل توجهی نیست که بتواند تمام فعالیت‌های این نهاد را منعکس کنند، اما این نمایشگاه مشت نمونه خروار است که الحمدالله کارهای خیلی خوبی ارائه شده است.

وی ادامه داد: از کارهای ارایه شده در این نمایشگاه در زمینه مسائل سخت‌افزاری، صنعت، مسائل نرم، قرآنی، علوم انسانی، فرهنگی و مسائل اطلاع رسانی و مهم زیرساختی مانند کارهایی است که در حوزه تهدیدات ژنتیک وجود دارد یا بررسی هایی که در بحث تراریخته ها صورت گرفته مانند موضوع مهم سلول های بنیادی که در حال حاضر لبه اصلی تکنولوژی های تک دنیا محسوب می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه تراریخته، شبیه سازی و سلول های بنیادی موضوعات مهمی هستند که جهاددانشگاهی روی آنها متمرکز شده است، گفت: هر اندازه که با تکنولوژی روبرو می شویم و به جلو می رویم هم نوع دستاوردها و فعالیت ها تغییر می کند و هم نوع تهدیدات متفاوت می شود، بنابراین جهاد بستر خوبی را فراهم کرده است که میشود در ابعاد مختلف ورود کرد و بخشی از نیاز صنعت را مانند تجهیزات الکترونیکی را رفع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بیان کرد: اگر خودکفا نباشیم ممکن است چیزهایی که وارد می کنیم دستکاری شده باشد و خرابکاری در پی داشته باشد. سرقت اطلاعات صورت بگیرد و تهدیداتی در پی داشته باشند مثلاً تجهیزات کامپیوتری می تواند اطلاعات ما را به دیگران انتقال دهد، لذا جهاددانشگاهی در حوزه ها و عرصه هایی خوبی ورود کرده است.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: این نهاد با پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ای که در استان‌های مختلف دارد زمینه مناسبی را برای رشد رویش فراهم کرده است و امیدواریم بتوانیم اثرات کار مفیدشان در رفع مشکلات کشور، رشد نخبگان و دستیابی به تکنولوژی و فناوری های جدید به ویژه هایتک را ببینیم که اگر بخواهیم از دیگران خرید کنیم یا به ما نمیدهند یا دستکاری شده می‌دهند.

وی در پایان اظهار کرد: مسیری که جهاددانشگاهی طی می کند در مسیر تکیه بر خودباوری است و امیدواریم بتواند در عرصه‌های مختلف صنعت و تکنولوژی در زیرساخت ها نیز سرایت کند.

گفتنی است، نمایشگاه «معرفی گزیده‌ای از دستاوردهای جهاددانشگاهی» با شعار جهاددانشگاهی؛ الگوی ایرانی ـ اسلامی پیشرفت دانش‌بنیان تا ۱۶ اسفندماه در محل نمایشگاه‌های مجلس شورای اسلامی دایر است.

کلید واژه ها: مجلس شورای اسلامی نمایشگاه


نظر شما :