دکتر حیدری:

سلول‌های بنیادی برای مردم آرامش آفرین هستند/آمادگی جهاد دانشگاهی برای تعامل با متخصصان و پزشکان

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۷ کد : ۵۴۵۸۶ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۴۱
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: اگر مردم بدانند در صورت بروز مشکلات و بیماری‌هایی در آینده می‌توانند با استفاده از ظرفیت سلول‌های بنیادی این مشکل و بیماری را برطرف کنند، قطعا با آرامش بیش‌تری زندگی خواهند کرد.
سلول‌های بنیادی برای مردم آرامش آفرین هستند/آمادگی جهاد دانشگاهی برای تعامل با متخصصان و پزشکان

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمد حیدری در نشست صمیمی با ماماها، پزشکان و متخصصان زنان و زایمان که با محوریت سلول‌های بنیادی خون بندناف و کاربردهای بالینی آن در تالار ونوس برگزار شد، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان قم آمادگی کامل برای تعامل با متخصصان و پزشکان دارد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی است، مطرح کرد: این نهاد نه وابستگی به دولت دارد و نه خصوصی است بلکه یک نهاد مستقل و فعال در عرصه‌های مختلف ازجمله فرهنگی، علمی، اقتصادی و اشتغال است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از ورود جهاد دانشگاهی به بخش درمان ناباروری یاد کرد و گفت: پیش از این فعالیت موفقیت آمیز شاهد بروز مشکلات مختلف ازجمله خروج ارز، افزایش ناامیدی و بعضا تهاجم فرهنگی بودیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی توانسته است هزینه‌های درمان ناباروری در کشور را کاهش دهد، عنوان کرد: در بسیاری از مراکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی کشور بعضا بیمارانی از سایر کشورها نیز ورود پیدا می‌کنند و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم نیز از جمله مراکز درمانی است که مورد اعتماد مراجعه کنندگان خارجی است و برای معالجه ناباروری به این مرکز مراجعه می کنند.

دکتر حیدری با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی درحال انجام است، خاطرنشان کرد: ضریب موفقیت درمان ناباروری استان همانند کشورهای توسعه یافته است و حدود 40 درصد بیماران مراجعه کننده به این مرکز غیربومی هستند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی متخصص اصلی‌ترین فاکتور در سلامت است، تصریح کرد: بحث سلول‌های بنیادی یک موضوع تاثیرگذار در آینده سلامت کشور و سایر کشورهای توسعه یافته است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه سلول‌های بنیادی می‌تواند برای اهالی جامعه آرامش آفرین باشد، یادآور شد: اگر مردم بدانند در صورت بروز مشکلات و بیماری‌هایی در آینده می‌توانند با استفاده از ظرفیت سلول‌های بنیادی این مشکل و بیماری را برطرف کنند، قطعا با آرامش بیش‌تری زندگی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی تامین آرامش مردم را دنبال می‌کند، بیان کرد: در استان قم با افزایش ظرفیت‌های اتاق‌های عمل و تجهیز بیش‌تر آن‌ها به دنبال افزایش خدمت‌رسانی به مردم هستیم.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی بانک خون بند ناف سلول های بنیادی دکتر محمد حیدری


نظر شما :