رییس جهاد دانشگاهی قم:

آسیب‌های اجتماعی، دغدغه جهاد دانشگاهی است

در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» بیان شد
۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۲۱:۱۲ کد : ۵۲۷۱۵ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۱۱
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: یکی از دغدغه‌های جهاد دانشگاهی مساله آسیب‌های اجتماعی است.
آسیب‌های اجتماعی، دغدغه جهاد دانشگاهی است

محمد حیدری، ۲۴ دی‌ماه در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» که در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با تاکید بر اهمیت مساله خانواده، عنوان کرد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی را می‌توان با تقویت و تحکیم مبانی خانواده حل کرد.

وی با اشاره به مشارکت جهاد دانشگاهی در برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: جهاد دانشگاهی از سال ۱۳۵۹ هجری خورشیدی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در بحث‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ورود پیدا کرده و کارهای فاخری را نیز در این زمینه انجام داده است.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی حدود ۲۰ سال است که در بحث اشتغال و تجاری‌سازی ورود پیدا کرده است و در بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان فعالیت می‌کند و نیز یکی از دغدغه‌های جهاد دانشگاهی مساله آسیب‌های اجتماعی است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم از آمادگی این نهاد علمی در برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این گونه دوره‌های آموزشی با کمّیت و کیفیت بیشتری ادامه یابد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم:
طرح یاریگران محله برای افزایش فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: طرح یاریگران محله در راستای افزایش فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات مناطق هشت‌گانه کلانشهر قم با حضور فعالان اجتماعی برگزار می‌شود.

مجتبی بُستان در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» که ۲۴ دی‌ماه در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن عنوان کرد: در واقع این کارگاه آموزشی ویژه فعالان، رابطان و کُنشگران اجتماعی برگزار می‌شود، چرا که این افراد سهم عمده‌ای را در مباحث آموزشی در سطح محله‌های شهر دارند.

وی ادامه داد: طرح مذکور و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مرتبط با آن؛ با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار می‌شود.  

وی با تاکید بر اهمیت توجه به مساله آموزش گفت: در اجرای طرح «یاریگران محلات»؛ دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی با سرفصل‌های مهارت کار تیمی، مهارت‌های ارتباطات موثر، خلاقیت، مهارت حل مساله، شبکه‌سازی و تیم‌سازی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ همچنین بر ضرورت تدوین برنامه‌های جدید و مبتنی با شرایط روز تاکید کرد.

 

رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم:
شهروندان باید آگاه شوند

رییس کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم، بر مساله آموزش و آگاه‌سازی شهروندان تاکید کرد.

نرجس نیازمند، ۲۴ دی، در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» که در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: پس از تشکیل این کمیته، برای آن کارگروه‌هایی تعریف شد که کارگروه‌های «آسیب‌های اجتماعی» و «آموزش و تعالی» از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مذکور افزود: این دوره آموزشی در راستای این دو کارگروه است و برای برگزاری این دوره آموزشی؛ ساعت‌های بسیاری بحث، بررسی و مطالعه انجام شده است.

وی گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه پایش آسیب‌ها در مناطق آسیب‌پذیر شهر قم؛ آموزش، توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان؛ بسترسازی در زمینه تربیت مربی و مشاوره خانواده با استفاده از ظرفیت‌های محلی؛ بسترسازی برای ایجاد زیستِ مطلوب شهری برای شهروندان با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مطلوب؛ حفظ جایگاه معنوی، مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم، شبکه‌سازی و تیم‌سازی شهروندان به صورت محلی؛ افزایش مشارکت اجتماعی در محلات و تولید محتوای علمی و آموزشی از جمله اهداف و محورهای اصلی این طرح هستند.

نیازمند اظهار کرد: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال ۱۴۱۴ و توسعه شهر قم؛ در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم‌گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: به منظور ارتقای برگزاری دوره‌های آتی از نظرهای کارشناسان و شرکت‌کنندگان بهره می‌بریم.

شایان ذکر است کارگاه آموزشی «یاریگران محله» در راستای تحکیم بنیان خانواده و احیای هویت شهری؛ ویژه فعالان و کُنشگران اجتماعی محله و با حضور دبیران کارگروه محراب شهر و مسوولان و مربیان مراکز فرهنگی قم با اعطای گواهینامه معتبر به شرکت‌کنندگان برگزار شد.

 این کارگاه آموزشی در دو بخش، «مهارت کار تیمی» و «مهارت‌های ارتباطات موثر» با تدریس دکتر ابراهیم جواهری‌زاده عضو هیات علمی دانشگاه قم در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد و به شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی گواهینامه معتبر اعطا می‌شود.

در این کارگاه آموزشی مجتبی بُستان معاون فرهنگی، اجتماعی و امور زائرین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و محمد حیدری رییس جهاددانشگاهی واحد استان قم نیز حضور داشتند. این دوره آموزشی با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم؛ کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم و جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی


نظر شما :