تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم منعقد شد

۱۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۰ کد : ۵۰۶۳۲ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۶۴
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در نشست انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل کتابخانه های عمومی استان ضمن گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابداری با بیان اینکه اهمیت کتاب بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در بخش فرهنگ و اجرا در کشور داریم نتیجه ناآشنایی مردم با کتاب است.
تفاهم نامه جهاد دانشگاهی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم منعقد شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری با بیان اینکه از گذشته همواره عصاره علم، دانش و فرهنگ در کتاب جست‌وجو می‌شود، ادامه داد: متاسفانه دلبستگی و رجوع به کتاب حتی در بین دانشگاهیان نیز کم است و بیشترین زمانی که برای کتاب صرف می‌کنند محدود به کتاب‌های درسی است که کافی نیست.

وی بابیان اینکه  کتاب‌های جیبی یکی از راه هایی است که سایر کشورها از آن استفاده می‌کنند، اضافه کرد: حضور کتاب‌خانه هایی که افراد در آن بتوانند به گفت‌وگو پیرامون موضوعات روز و کتاب بپردازند نقش موثری در ترویج کتاب و کتابخوانی دارد.

رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به اینکه در کتابخانه‌ها باید سلایق مختلف مورد توجه قرار بگیرد، یادآور شد: آماده همکاری در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نشر کتاب هستیم؛ زیرا یکی از علل مشکلاتی که وجود دارد به خاطر مهجور بودن کتاب در کشور است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم:
دچار فقر و کمبود فضای فرهنگی در قم هستیم

مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم نیز در این نشست عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌ها خانواده‌ای بزرگ در سطح کشور است که ۳ هزار و ۷۰۰ کتابخانه دارد و  هفت هزار ۵۰۰ نیرو در آن در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ تا ۲۸ آبان ماه هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار است، بیان کرد: ۲۴ آبان ماه به طور اختصاصی روز کتاب و کتابخوانی و کتابدار است که از همکاران برگزیده در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی و کتابداری تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نهاد کتابخانه‌ها در مدیریت جدید مشارکت، هم افزایی و همدلی بیشتر با مراکز فرهنگی، دانشگاهی و آموزشی از معاونت های تخصصی ریاست جمهوری تا سایر سازمان ها و نهادها است، گفت: خوشبختانه در استان قم نیز از همراهی مسئولین فرهنگی و دغدغه مند بهره مند بودیم.

توکلیان اظهار کرد: جهاد دانشگاهی قم نیز در این مسیر تعاملات بسیار خوبی داشته است و امیدواریم فواید و برکات تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد شد برای جامعه نخبگانی، دانشجویان و شهروندان قم باشد.

وی با بیان اینکه استان قم ۲۴ کتابخانه دارد، اضافه کرد: بیست و پنجمین کتابخانه استان قم نیز تحت عنوان کتابخانه مرکزی در منطقه ۳ تجهیز شده است که بیش از ۴۰ خدمت در آن ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ادامه داد: علیرغم چهره فرهنگی شهر قم و کثرت کتابخانه‌های تخصصی که در آن وجود دارد، اما در فضای فرهنگی دچار فقر و کمبود هستیم و با توجه به استانداردهای ایفلا به ۴۰ کتابخانه نیاز داریم.

وی اضافه کرد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی قم به یک مشارکت خوبی برسیم و برکات آن به مردم برسد و بتوانیم در بالا بردن فرهنگ شهروندی و مدیریت شهری مؤثر باشیم.

 

سخنگو و عضو شورای شهر قم:
بزرگترین سرمایه شهر قم، علم است

روح الله امراللهی، سخنگو و عضو شورای شهر قم، نیز در این نشست با بیان اینکه سرتاسر قرآن به اندیشیدن تاکید کرده است، عنوان کرد: کتابخانه مهم‌ترین مرکز اندیشیدن در شهر است و بزرگترین سرمایه شهر قم نیز علم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب تاکیدات فراوانی به کتاب و کتابخوانی کرده‌اند و اگر ما رهرو ایشان هستیم باید در همه زمینه ها پیرو ایشان باشیم.

کلید واژه ها: تفاهم نامه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :