رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

جهاد دانشگاهی از ستون‌های هر استان است

۲۹ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۱ کد : ۴۸۹۶۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۲۳
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از ستون‌هایی است که استان می‌تواند در همه زمینه‌ها روی آن حساب کند و باور داریم که رئسای جهاد دانشگاهی در هر استان فقط رئیس آن استان نیستند و همه اختیارات من را دارند.
جهاد دانشگاهی از ستون‌های هر استان است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، روح الله دهقانی فیروز آبادی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور، ۲۸ شهریور ماه در دیدار با آیت الله سعیدی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی برای ما سرزمین آرزوها در ابعاد علم و فناوری، نوآوری و فرهنگ برای کشور است.

وی ادامه داد: «جهاد دانشگاهی را حفظ و تقویت کنید»، «همواره به این نهاد امیدوارم بودم»، «همیشه در اعماق جان و دلم محبت به این نهاد را همراه داشتم» و «من به جهاد دانشگاهی اعتماد راسخ دارم» از جمله جملاتی است که رهبر معظم انقلاب در رابطه با جهاد دانشگاهی عنوان کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در رابطه با مرکز رویان فرمودند که مجموعه رویان نمونه کامل آن چیزی است که انسان آرزو دارد ببینید و تجربه کند این جمله نشان می‌دهد که این مجموعه توان این را دارد که مجموعه‌هایی دیگر شبیه به این را بسازد؛ البته مجموعه‌های دیگری ساخته شده است اما به دلیل اینکه رویان در بازدید به طور خاص مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت برون داد رسانه‌ای خوبی داشت.

وی بیان کرد: نیروهای جهاد دانشگاهی اغلب آدم‌های پر کار و خاموش هستند در حالی که اعلام دستاوردها سر و صدا نیست و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرماید این تبیین است.

دهقانی فیروز آبادی اظهار کرد: یکی از کارهایی که در جهاد دانشگاهی در دستور کار داریم تبیین دستاوردها است؛ زیرا زمانی که مردم و مسئولین دستاوردها را ببینند امید بخشی می‌شود.

وی اضافه کرد: نیروهای جهاد دانشگاهی عادت کرده‌اند با ابزارهای کوچک کارهای بزرگ انجام دهند؛ رئیس جمهور در بازدید از مرکز رویان از اینکه در یک مرکز کوچک کارهای بزرگ انجام شده بود تعجب کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که جهاد دانشگاهی در کنار سپاه، روحانیت و دولت یکی از ستون‌های انقلاب است به همین خاطر انتظاری که امروز از این نهاد می‌رود این است که بزرگتر از آلان باشد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، پزشکی، صنعت و فناوری، غذا و کشاورزی کارهای شاخص زیادی انجام داده است، ادامه داد: این نهاد برای انجام کارهای بزرگ ظرفیت خود را به طور کامل پای انقلاب آورده است.

دهقانی فیروز آبادی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی از ستون‌هایی است که استان می‌تواند در همه زمینه‌ها روی آن حساب کند و باور داریم که رئسای جهاد دانشگاهی در هر استان فقط رئیس آن استان نیستند بلکه رئیس جهاد در آن استان است و همه اختیارات من را دارند.

وی با اشاره به گسترش سرطان به ویژه سرطان پستان و آسیب هایی که برای خانواده ها به همراه دارد، اظهار کرد: تصمیم داریم در جهاد دانشگاهی شبکه ملی پیشگیری، کنترل و درمان راه اندازی کنیم تا با شناسایی زود هنگام این بیماری هزینه‌های درمان را کاهش بدهیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های استان قم گفت: استان قم در زمینه دامداری کارهای خوبی انجام داده و با اقداماتی که انجام شده افزایش ضریب بازدهی دام ها را شاهد بوده‌ایم و سعی می‌شود در کارهای مختلف مانند نخ تسبیه عامل اتصال و هدایت نهادهای مختلف در سطح استان ها و کشور باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا از ظرفیت های جهاد دانشگاهی است که می تواند ارتباطی غنی با قم و آستان مقدس حضرت معصومه (س) داشته باشد، تأکید کرد: امیدواریم با کمک شما سبب خیر، رفع نیازها و مسائل در استان قم باشیم.

آیت الله سیدمحمد سعیدی نیز در دیدار با روح الله دهقانی فیروز آبادی رئیس جهاد دانشگاهی کشور که ۲۸ شهریور ماه در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) انجام شد، با تسلیت اربعین حسینی عنوان کرد: یکی از ابعاد نهضت‌هایی مانند عاشورا انسان سازی است که چه در هنگام قیام و چه قبل و بعد از قیام صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در جریان قیام اباعبدالله (ع) اولین کاری که به محض ورود به آن سرزمین انجام دادند این بود که زمین کربلا را خریدند و آن را به همان افرادی که از آنها خریدند وقف کردند تا جهادی که در آن سرزمین انجام می‌شود بدون هیچ خدشه‌ای باشد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) دو شرط برای متولیان موقوفه کربلا گذاشتند که اولین شرط این بود که مردم را به زیارت این سرزمین دعوت کنند و شرط دوم هم این بود که سه روز از زائران اباعبدالله (ع) پذیرایی کنند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) دارای ابعاد مختلف بودن را از خصیصه‌هایی نهضت‌های الهی دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران هم دارای ابعاد مختلف است و یکی از ابعاد این انقلاب انسان سازی و ارائه مکتب انسان ساز اسلام به جهان است.

امام جمعه قم با اشاره به کارهای خوبی که جهاد دانشگاهی انجام داده و مایه سرافرازی نظام و انقلاب است، افزود: رهبر معظم انقلاب هر جا که می‌خواهند از دستاوردهای نظام و انقلاب یاد کنند به دستاوردهای مرکز رویان که از زیرمجموعه‌های جهاد دانشگاهی است اشاره می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های زیر نظر رهبر معظم انقلاب همگی پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند، گفت: بقیه مسئولان نظام هم باید مجموعه‌های زیر نظر خود را مانند مجموعه‌های زیر نظر رهبر معظم انقلاب اداره کنند تا پیشرفت کنند.

سعیدی با بیان اینکه استان قم ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد، افزود: باید اقلیم و شرایط قم سنجیده شود و صنایع متناسب با قم در این شهر ایجاد شود؛ قم حرم اهل بیت (ع) است و باید صنایع متناسب با این ویژگی قم در این شهر مقدس ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در قم بحث اشتغال به خاطر مهاجرت‌های زیادی که به این شهر می‌شود باید مد نظر مسئولان باشد، اضافه کرد: باید متناسب با جغرافیا و فرهنگ قم اولویت سنجی شود و کارهای متناسب انجام شود تا بعد مشکلی ایجاد نشود و هر چیزی در جای خودش قرار بگیرد.

 

کلید واژه ها: امام جمعه آیت الله سعیدی رئیس جهاد دانشگاهی دکتر دهقانی فیروزآبادی دکتر روح الله دهقانی فیروز آبادی


نظر شما :