رویداد پایانی طرح توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) برگزار شد

۰۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۰۶:۴۹ کد : ۴۸۱۲۲ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۷۲۶
مدیر مرکز نوآوری شتاب دهی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: طرح توسعه اقتصادی دیجیتال (تاد) با همکاری پارک فاوا اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم و مرکز آموزش فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی قم با هدف ایجاد کارآفرینی و مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد.
رویداد پایانی طرح توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم یاسر شریفی با اشاره به اجرای طرح توسعه اقتصادی دیجیتال (تاد) توسط مرکز نوآوری و شتاب دهی برای اولین بار در استان قم  بیان کرد: طبق مجوزی که از سوی پارک فاوا اخذ شد، مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به عنوان اولین مجری برگزاری این رویداد در استان قم فعالیت داشت و اختتامیه این طرح با حضور نمایندگان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد.

وی در توضیح  طرح توسعه اقتصاددیجیتال(تاد) ، تصریح کرد: با توجه به گذار نظام‌های اقتصادی کلاسیک به اقتصاد دانش بنیان و نیز جهت گیری بازار کسب و کار، به خصوص در حوزه  ICT، به سمت علم، دانش و فناوری، بسیاری از کشورها و نیز قطب‌های صنعتی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی با تمرکز بر ایده‌های نوآورانه و فناورانه، ارتقاء زنجیره ارزش در اکوسیستم اقتصادی به دنبال افزاش درآمد از محل فروش دانش و مهارت های نوین است.

شریفی افزود: لازمه حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان، پیوند مستحکم پایه ها و ستون‌های اقتصادی کلاسیک با دانش و فناوری مدرن است که این امر با اجرای برنامه های پیشران در این حوزه میسر می شود.

وی ادامه داد: این رویداد که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود و در تاریخ 3شهریورماه با ارائه پروژه فراگیران به کار خود پایان داد در زمینه طراحی وب و برنامه نویسی و به صورت کاملا پروژه محور برگزار شد و فراگیران رویداد از بورسیه 70 درصدی پارک بهره مند شدند.

مدیر مرکز نوآوری و شتاب دهی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در این رویداد پروژه هایی توسط مدرس و منتور (مربی - mentor) رویداد برای فراگیران تعریف و در حین مهارت آموزی پروژه انجام شد و در روز پایانی رویداد این رویداد فراگیران به ارائه پروژه های انجام شده خود پرداختند و کارنامه پروژه برای فراگیران صادر شد.

شریفی با بیان اینکه طرح توسعه اقتصادی دیجیتال (تاد) پروژه محور است، خاطر نشان کرد: با عنایت به ظرفیت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی قم فراگیرانی که توانمندی لازم را در این رویداد کسب کرده باشند می توانند پس از پایان رویداد ایده های خود را به این مرکز ارائه نمایند و از خدمات این مرکز در راستای ایجاد کسب وکار جدید بهره مند شوند.


نظر شما :