رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم مطرح کرد؛

فعالیت مرکز علمی کاربردی در کنار جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌ها را دوچندان کند

۳۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۱ کد : ۴۷۹۳۹ آموزشی
تعداد بازدید:۸۵۸
رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: فعالیت مرکز علمی کاربردی در کنار جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌ها را دوچندان کند.
فعالیت مرکز علمی کاربردی در کنار جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌ها را دوچندان کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد رستمی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم، در برنامه رادیویی تلویزیونی بی تعارف سیمای مرکز قم، با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی است که به فرمان حضرت امام(ره) تشکیل شد، اظهار کرد: درحال حاضر نیز در استان قم در حوزه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ... فعالیت دارد.

وی از فعالیت جهاد دانشگاهی در عرصه درمان ناباروری یاد کرد و گفت: این مرکز یکی از قطب‌های درمانی کشور است و به ناباروران سراسر کشور خدمات می‌دهد.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در ایجاد مراکز دانش بنیان چندسالی است کره فعالیت دارد، مطرح کرد: این نهاد به عنوان یک زیست بوم نوآورانه شناخته می‌شود و نخبگان می‌توانند از ظرفیت آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی نیز ظرفیت‌های خوبی دارد، عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است و بر اساس ظرفیت‌های مشخص در حوزه اساتید، سرفصل‌ها و شرایط محیط کار به عنوان یک دانشگاه مهارتی شناخته می‌شود.

رستمی با بیان اینکه فعالیت مرکز علمی کاربردی در کنار جهاد دانشگاهی می‌تواند ظرفیت‌ها را دوچندان کند، خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در این عرصه به دانشجویان کمک می‌کند و آن‌ها می‌توانند از تمام ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام‌ها از تیرماه آغاز شده است، تصریح کرد: ثبت‌نام‌های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم در مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته انجام شده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه درحال حاضر در 25 رشته کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیریم، یادآور شد: این رشته‌ها به شاخه‌های فرهنگ و هنر، گرافیک، مونشن، عکاسی، مترجمی زبان انگلیسی، حسابداری و کسب و کار، فناوری اطلاعات، اینترنت، آی سی تی، تولید محتوا در فضای مجازی و ... تقسیم بندی می‌شوند.

وی از اضافه شدن رشته حقوق به این یاد کرد و گفت: همچنین رشته تجهیزات پزشکی ازجمله رشته‌های جدید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است که بر اساس نیاز استان اضافه شده است.

رستمی با اشاره به اینکه 60 درصد رشته‌های ما در مقطع کاردانی است، اظهار داشت: در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی به دنبال تربیت تکنسین‌های توانمند بوده و بیش‌تر مهارت محور هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال تحصیل کرده دست به آچار هستیم، عنوان کرد: اساتید دوره‌های نظام مهندسی مورد تائید سازمان نظام مهندسی هستند و تائیدیه‌های لازم را کسب می‌کنند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه ثبت نام تکمیل ظرفیت تنها تا 4 شهریورماه انجام می‌شود، مطرح کرد: متقاضیان برای ثبت نام باید از طریق سایت سنجش در بخش جامع علمی کاربردی و یا حضوری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه علمی کاربردی در مقطع ارشد دانشجو نمی‌پذیرد، خاطرنشان کرد: طی یک مدت زمانی در سطح کشور مقرر شد مراکز علمی کاربردی در حوزه ارشد نیز ورود کنند اما این ورود به صورت پروژه‌ای است چراکه مراکز علمی کاربردی مهارت محور هستند.

رستمی با اشاره به اینکه در مرکز علمی کاربردی شرط مدرک پیشین را نداریم، تصریح کرد: تاکید دانشگاه جامع علمی کاربردی استفاده از اساتید باتجربه است چراکه تجربه و پیشینه مدرس بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در شهریورماه سامانه جامع اساتید علمی کاربردی باز خواهد شد، یادآور شد: برخی اساتید کد آموزشی مدرسی می‌گیرند و برخی دیگر نیز اساتید خبره و فنی هستند.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه تجربه فنی اساتید برای ما ارزشمند است، بیان کرد: در رشته حقوق برگزاری دادگاه‌ها و کارگاه‌های آنلاین را خواهیم داشت و تجربه افرادی که قاضی و وکیل هستند می‌تواند کمک بسیاری به مجموعه داشته باشد.

وی از طرح حمایت صنعت از دانشجویان یاد کرد و گفت: در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی رشته‌ها مسئله محور انتخاب می‌شوند و به همین دلیل این ظرفیت را داریم که یکی از دغدغه‌های حوزه صنعت را رفع کنیم.

رستمی اضافه کرد: تربیت نیروی متخصص بر اساس نیاز بخش صنعت در استان ازجمله نیازهای بخش صنعت است و در همین راستا برخی رشته‌ها در مرکز علمی کاربردی تنها یک دوره برای رفع این نیاز برگزار خواهند شد.

وی با بیان اینکه علمی کاربردی هزینه بالایی ندارد، ابراز کرد: کلاس‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی نیز در 7 گروه آموزشی ازجمله آی تی، زبان و ... فعال است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در ارائه خدمات یک مرکز خوش نام است، اظهار کرد: خوشبختانه خدماتی که این مرکز ارائه می‌دهد همیشه مورد استقبال مردم واقع می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها به مرکز جهاد دانشگاهی اعتماد دارند و این مجموعه نیز تلاش کرده است به بهترین شکل پاسخ این اعتماد را بدهد.

رستمی با بیان اینکه در دوران کرونا از ظرفیت کلاس‌های آنلاین به خوبی استفاده کردیم، عنوان کرد: سامانه امجد که توسط مجموعه جهاد دانشگاهی برای کلاس‌های آنلاین راه اندازی شد، توسط بسیاری از مراکز در سطح کشور مورد استفاده قرار گرفت.

کلید واژه ها: علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی محمد رستمی جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران


نظر شما :