برگزاری آزمون‌های استخدامی برای بیش از سه هزار نفر در جهاددانشگاهی قم

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۸ کد : ۴۷۴۱۸ آموزشی
تعداد بازدید:۵۴۴
مدیر اجرایی و هماهنگی آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: در سال ۱۴۰۰، پنج آزمون برای سه هزار و ۶۶۵ نفر در این نهاد برگزار شد که علیرغم حساسیت و اهمیت برگزاری سلسله آزمون‌ها از حیث علمی و امنیتی؛ تعداد شرکت‌کنندگان به ترتیب در آزمون نهضت سوادآموزی ۲۶۱ نفر، آزمون دانشگاه جامع رضوی ۱۷۷ نفر، آزمون داوری و میانجی‌گری یک هزار و ۵۴ نفر، آزمون قوه قضائیه یک هزار و ۹۸۵ نفر و در آزمون بنیاد مسکن ۱۸۸ نفر بود.
برگزاری آزمون‌های استخدامی برای بیش از سه هزار نفر در جهاددانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم جواد خوش‌آمد، مدیر اجرایی و هماهنگی آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در این مرکز اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی با رویکرد توسعه علم‌آموزی، کسب مهارت و تخصص از اهداف بلندمدت هر مجموعه انقلابی و البته جهاددانشگاهی است؛ ضرورتی مطلق در نظام تحصیلی و پرورشی که جز به عنایت و گستردگی اعتماد جویندگان علم و به‌خصوص جوانان پرانگیزه رقم نخواهد خورد.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در دپارتمان‌های مختلف آموزشی خود ظرف شش سال، ۷۹ هزار و ۴۳۱ نفر فراگیر داشته است، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی در چهارماهه ابتدای سال دو هزار و ۷۶۳ نفر، در سال ۱۴۰۰، ۱۶هزار و ۲۲۴ نفر، در سال ۱۳۹۹، علیرغم شیوع کرونا در کشور ۱۰ هزار و ۸۷۷ نفر و در سال ۱۳۹۸ شامل ۱۳ هزار و ۴۱۷ نفر فراگیر داشته است که دوره‌های آموزشی در ایام کرونا به صورت مجازی و برخط برگزار شد.

خوش‌آمد در تشریح دیگر عملکردهای اجرایی با رویکرد آموزش‌های تخصصی نوین و مهارت‌های پیشرفته جهاد دانشگاهی به برگزاری آزمون‌های استخدامی اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، پنج آزمون برای سه هزار و ۶۶۵ نفر در این نهاد برگزار شد که علیرغم حساسیت و اهمیت برگزاری سلسله آزمون‌ها از حیث علمی و امنیتی؛ تعداد شرکت‌کنندگان به ترتیب در آزمون نهضت سوادآموزی ۲۶۱ نفر، آزمون دانشگاه جامع رضوی ۱۷۷ نفر، آزمون داوری و میانجی‌گری یک هزار و ۵۴ نفر، آزمون قوه قضائیه یک هزار و ۹۸۵ نفر و در آزمون بنیاد مسکن ۱۸۸ نفر بود.

مدیر اجرایی و هماهنگی آموزش جهاد دانشگاهی واحد استان قم مهمترین دستاوردهای این نهاد را برخورداری از سابقه علمی، عضویت و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، نهادها و موسسات عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری دو دوره کانون ارزیابی و توسعه شایستگی منابع انسانی از دیگر اقدامات جهاددانشگاهی است که برگزاری دوره‌های آموزشی با سازمان‌ها و مؤسسات آموزشی سال، برگزاری دوره‌های صلاحیت کارمندان دولت در حیطه امور عمران، راه و ساختمان و معماری در سال ۱۴۰۰، برگزاری دروه‌های دفتر امور روستایی و دهیاری‌ها و تدوین و درخواست مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی آزاد و سازمانی از دیگر خدمات ارائه شده این مرکز است.

وی گفت: رویکرد تعامل‌ در دستور کار معاونت آموزشی واحد استان قم است و این مهم سبب عقد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های آموزشی با ۲۰ سازمان در استان قم بود.

خوشامد یادآور شد: نیازسنجی و تدوین محتوا، شناسایی و بررسی منابع آموزشی دستگاه‌ها و سازمان‌ها و در صورت نیاز برگزاری دوره در محل سازمان‌ها، برش‌های استانی از برنامه توسعه کشور در حوزه آموزش و هدف‌گذاری بر روی آن، رصد ظرفیت‌های سازمان‌ها و دستگاه‌ها در زمینه آموزشی ضمن خدمت کارکنان، مدیران و خانواده‌ها از جمله اقدامات جهاددانشگاهی قم در سال ۱۴۰۰ و چند ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ است.

وی یادآور شد: اهمیت ویژه به سازمان‌ها و نهادهای هدف که قبلا با جهاد دانشگاهی همکاری داشته‌اند؛ هم‌چنین شرکت در بیش از ۲۲۰ جلسه حضوری و مجازی در سال ۱۴۰۰ و بیش از ۵۰ جلسه حضوری و مجازی از ابتدای سال ۱۴۰۱ با سازمان‎ها و ارگان‌ها نیز از دیگر اقدامات جهاد دانشگاهی است.

کلید واژه ها: مرکز آزمون


نظر شما :