علاقمندان به حوزه نوآوری با مراحل ثبت اختراع آشنا شدند

۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۲۷ کد : ۴۶۰۷۵ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۸۸۳
وبینار آشنایی با مبانی ثبت اختراع در حوزه سلامت  روز سه شنبه ۲۱ تیرماه به همت مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی قم و مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
علاقمندان به حوزه نوآوری با مراحل ثبت اختراع آشنا شدند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم این وبینار آموزشی با تدریس دکتر رضا فتوحی اردکانی، رئیس شرکت دانش بنیان ثمین پردیس رضوان  و با حضور علاقمندان به حوزه فناوری و نوآوری و شرکت های فناور و دانش بنیان برگزار شد.

باتوجه به طولانی بودن مسیر ثبت اختراع و عدم آگاهی بسیاری از واحدهای فناور و علاقمندان به حوزه فناوری و نوآوری با حوزه جذاب ثبت اختراع از جمله موارد اهمیت برگزاری این وبینار است.

مدرس این وبینار در ابتدا توضیحاتی در خصوص اختراعات و اداره مالکیت معنوی و سامانه ثبت اختراع ارائه کرد و سپس در خصوص مراحل ثبت اختراع و الزامات آن، همچنین نوشتن کاربرگ های توصیف و ادعا و نیز مراحل داوری و ارزیابی و ثبت اختراع و نیز نکات مهمی در خصوص تکمیل بودن مستندات قابل ارائه در سامانه به ویژه مربوط به محصولات حوزه سلامت مطالبی بیان کرد و در نهایت به تمرین و بررسی تعدادی ثبت اختراع در سامانه پرداخت.

در پایان این وبینار بخش پرسش و پاسخ بین مدرس وبینار و شرکت کنندگان در وبینار برگزار و پرسش‌های شرکت کنندگان در وبینار توسط مدرس پاسخ داده شد.

شایان ذکر است این وبینار از سلسله وبینارهای توانمندسازی مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی است که با هدف مهارت آموزی و توانمندسازی علاقمندان به حوزه نوآوری و فناوری برگزار می گردد.

کلید واژه ها: ستفا وبینار جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :