رئیس جهاد دانشگاهی قم با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار کرد

۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۱ کد : ۴۶۰۷۲ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۸۹
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: نیازی نیست که در کشور احصا شده باشد، به جهاد دانشگاهی سپرده شده باشد و جهاد آن نیاز را برطرف نکرده باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی قم با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری در دیدار با دکتر حسن نادری به معرفی جهاد دانشگاهی و فعالیت های آن پرداخت و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی در سال گذشته را مورد توجه ویژه قرارداد.

حیدری با بیان این که عمده فعالیت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم در زمینه سلول های بنیادی است گفت: ایران جزء 10 کشور صاحب دانش سلول های بنیادی است که این هم با پایه گذاری پژوهشگاه رویان توسط مرحوم کاظمی آشتیانی توسعه یافته است و سبب افتخار کشور است.

وی افزود: در سال های گذشته با همکاری مسئولین استان هزینه تامین دستگاه های پیشرفته ای به جهاد دانشگاهی قم تخصیص یافت که امروز آن دستگاه ها باعث ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت بهتر به مراجعین مرکز فوق تخصصی درمان ناباروی و افزایش سرعت پیشرفت طرح های پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم به فعالیت در حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان اشاره کرد و افزود: یکی از فعالیت های جهاد در زمینه توانمندسازی کسانی است که صاحب ایده هستند و به مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی مراجعه می کنند. در این مرکزمشاورین حوزه کسب و کار شرکت های پذیرش شده در مرکز را همراهی می کنند تا به سودآوری و ثروت آفرینی برسند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در این نشست گفت: در بحث پژوهش جهاد دانشگاهی تنها دستگاه ملی است که طبق قانون می توان از یک درصد بودجه دستگاه های اجرایی جهت اجرای پروژه های پژوهشی به آن پرداخت کرد.

دکتر حسن نادری ادامه داد: در گذشته گفته اند که هزینه برخی پروژه ها بالاست و نمی توانیم انجام دهیم، اما لازم است که پروژه های مهم استان انجام شود حتی شده در یک سال و یا دو سال تعریف شود.

وی افزود: دیدگاه من این است که باید دو یا سه پروژه کاربردی در بحث پژوهش تعریف کنیم تا مشکلی از یک دستگاه اجرایی و یا از استان برطرف کنیم و پیشنهاد شما در خصوص تاسیس اتاق تمیز جهت انجام طرح های مطالعاتی سلولهای بنیادی بسیار کاربردی است.

معاون فرهنگی و سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم نیز در این دیدار به معرفی فعالیت های فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: بیش از 800 هزار نفر ساعت دوره آموزشی در جهاد دانشگاهی برگزار شده است که بخشی از نیازسنجی این دوره های آموزشی با توجه به سند مشاغل آینده و آینده مشاغل جهاد دانشگاهی، بخشی از نظرسنجی فراگیران دوره های آموزشی برگزار شده در جهاد دانشگاهی و بخش دیگری از اعلام نیاز دستگاه های اجرایی استان حاصل شده است.

وی در ادامه افزود: بخش خصوصی و صنعت استقبالی از برگزاری دوره های آموزشی نمی کند و مذاکرات انجام شده با شرکت شهرک های صنعتی در این خصوص با بی میلی مسئولین کارگاه های صنعتی بخش خصوصی مواجه شده است.

رئیس مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این نشست بیان کرد: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم می تواند با برگزاری دوره های کاردانی و کارشناسی پودمانی فرصت مناسبی برای کارگران بخش خصوصی و صنعت ایجاد کند تا در زمان دلخواه خود بتوانند مطالب درسی را دریافت کنند و تخصص خود را در رسته کاری خود ارتقاء دهند.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش بنیان جهاد دانشگاهی استان قم نیز دراین دیدار گفت: مرکز نوآوری و شکوفایی می تواند اشتغال فارغ التحصیلان را تا بخش زیادی برعهده بگیرد تا شرکت های مستقر در این مرکز بر اساس نیاز های استان و کشور فعالیت های خلاقانه ای را پیش ببرند و از فضای اشتراکی مرکز جهت پیشبرد اهداف تجاری خود بهره مند شوند.

کلید واژه ها: اتاق تمیز Clean Room سازمان مدیریت و برنامه ریزی دیدار


نظر شما :