فعالیت های مشترک کمیته امداد و جهاددانشگاهی توسعه می یابد

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۰ کد : ۴۵۵۰۱ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۸۴۹
نشست مشترک جمعی از مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره)، با مدیران جهاد دانشگاهی در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم برگزار شد.
فعالیت های مشترک کمیته امداد و جهاددانشگاهی توسعه می یابد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری، رئیس این واحد، با برشمردن فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اطلاع رسانی و... این نهاد انقلابی عنوان کرد: با توجه به گذر از سال‌ها آزمون و خطا در بدنه آموزشی کشور در ابعاد مختلف مشخص شده است که این آموزش‌ها منجر به مهارت در دانش آموزان و دانشجویان نمی‌شود.

وی افزود: در این راستا نیازمند آموزش‌های مکمل در سطوح مختلف هستیم که جهاد دانشگاهی در زمینه ارایه آموزش‌های تخصصی به دانشجویان و جوانان کشور برای حضور موثر در یک شغل مشخص همیشه اثرگذار بوده است.

وی بیان کرد: امروز مرکز تسهیلگری که زیر نظر جهاد دانشگاهی در قم فعالیت می‌کند نمونه بسیار موفق از توفیقات یک نهاد مردمی و انقلابی در خدمت گذاری به آحاد مختلف مردم کشور و استان قم است.  

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار

یاسر شریفی در زمینه فعالیت‌های صورت گرفته در واحد تحت فعالیت خود، عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های این واحد در حوزه توانمندی زنان سرپرست خانوار با آموزش مستمر و توانمندسازی و اتصال آن‌ها به بازار هدف از طرق مختلف از جمله پیشرانان تولیدی و تجاری بود.

وی افزود: یکی از طرح‌های انجام شده در جهاد دانشگاهی، اجرای طرح ملی مشاغل خانگی بود که با ثبت نام ۱۵۰۰ متقاضی انجام شد که این متقاضیان در ۱۰ شبکه جانمایی و فعالیت کردند.

وی از فعالیت مراکز مشاوره َشغلی و خدمات مشاوره ای در این مرکز خبرداد و گفت: دو رویداد ایده پردازی خانه تا کارخانه و بانوی کارافرین از فعالیت‌های این حوزه بوده است. بخش مهمی از این افراد، از خانواده امداد هستند که در این زمینه جهاد دانشگاهی سعی دارد با رفع موانعی از جمله عدم توانایی فعالیت و خود باوری ذهنی، آن‌ها برای رسیدن به مدارج اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی، رفته رفته از محرومیت زایی در کشور کم کند.

لزوم غنی سازی ذهنی فرهنگی در آحاد مختلف جامعه

دکتر قیدری نیز با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی، یکی از مهم‌ترین مشکلات در رسیدگی به امورات مرتبط به مددجویان را در عنصر فرهنگی عام عنوان کرد و خواستار تلاش هرچه بیشتر در حوزه غنی سازی ذهنی فرهنگی در آحاد مختلف جامعه شد.

دکتر فریدون قربانی، مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد امام خمینی، با ذکر این مطلب که جهاد دانشگاهی به رسالت‌های خود، متناسب با روز جامعه عمل می‌کند، عنوان کرد: قطعا اگر هم افزایی بین همه بخش‌های کشور بود وضعیت جامعه ما امروز بهتر از این بود.

وی افزود: ۴۲ صندوق و نهاد در حوزه رفاه اجتماعی در جامعه کار می‌کنند ولی عدم هم افزایی بین این تشکل باعث شده است که یک فضای عمیق جزیره ای بر فعالیت‌ها مستولی شود.  
وی بابیان اینکه مهمترین عامل خروج فقر از جامعه، بحث عاملیت فردی است، اظهار کرد: آموزش و تغییر نگرش نیاز است که یک جامعه را از فقر نجات دهد.

وی بر لزوم آمایش‌های مرتبط به آسیب‌های اجتماعی و آسیب شناسی فعالیت‌های امدادگرانه در قم تاکید کرد و گفت: بسیاری از خدمات باید حذف و جای خود را به خدمات تخصصی‌تر بدهد. باید سطوح توقعات شغلی در میان جوانان تعدیل شود تا کارهای ساده‌تر و با کیفیت تری ایجاد شود؛ زیرا جوانان مستعد به کارهای کوچک نیز شکل بهتری می‌دهند ولی به شرطی که مقبولیت آن شغل‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: این فرایند نیازمند بسترسازی و آموزش‌های تخصصی است که در این زمینه جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای همکار با مجموعه بزرگ کمیته امداد است.
مدیرکل دفتر مطالعات و پژوهش کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند به ایجاد فهم مشترک جامعه و حاکمیت از یکدیگر کمک کند.

در پایان دو طرف بر لزوم اجرای طرح‌های هدفمند، پژوهش شده و کارآمد در سطوح مختلف تاکید کردند.

شایان ذکر است این جلسه با حضور دکتر قربانی مدیرکل پژوهش و مشاور رئیس کمیته امداد امام خمینی در امور پژوهشی، مهرداد مصلح معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قم، دکتر قیدری مدیر برنامه ریزی و فناوری اطلاعات این نهاد، مهندس علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحدی استان قم، یاسر شریفی مدیر مرکز مشاوره شغلی و خدمات کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم، لیلا ناصرپور معاون پژوهش این مرکز و محمد رستمی مدیر مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد.

کلید واژه ها: کمیته امداد امام خمینی (ره)


نظر شما :