کارگاه خود مراقبتی و تکنیک های سلامت روان ویژه دانشجویان برگزار شد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۴ کد : ۴۳۹۲۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۰
کارگاه آموزشی خود مراقبتی و تکنیک های سلامت روان با تدریس طباطبایی کارشناس رسانه صدا و سیمای مرکز قم با همکاری دانشگاه قم ویژه دانشجویان برگزار شد.
کارگاه خود مراقبتی و تکنیک های سلامت روان ویژه دانشجویان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر طباطبایی در این نشست گفت: برای لذت بردن از زندگی لازم نیست که حتما پول و ثروت داشته باشیم و یا به مسافرت های گوناگون که گاه پر هزینه هم هستند برویم، بلکه با ساده ترین امکانات و دیدن محیط اطراف خودمان می توان زندگی شاد و پر از آرامش را برای خود فراهم کنیم 

وی ادامه داد: همیشه از هر چیزی که در زندگی دارید قدردانی کنید و دلایل شادی خود را تغییر دهید. هر روز صبح که از خواب بیدار می شوید ، زمانی را اختصاص دهید و به خودتان یادآوری کنید که چه چیز هایی در زندگی هستند که باید در مورد آن ها قدردان و سپاسگزار باشید. از چیزهای ساده شروع کنید. مثلاً سقفی که بالا سرتان است  غذایی که برای خوردن دارید، لباسی که می پوشید و غیره

طباطبایی بیان کرد: آیا عادت دارید که 10 درصد از حقوق خود را صرف کار های خیر کنید؟ کسانی که این کار را انجام می دهند، عقیده دارند زمانی که از چیزهایی که داریم به دیگران ببخشیم، چند برابر آن را دریافت می کنیم. در واقع با این کارتان به کائنات این پیام را می دهید که در حال انجام کار درست هستید . کائنات نیز پاسخ این کارتان را به شما خواهند داد

طباطبایی سوالاتی طرح کرد و افزود: آیا شده که زمانی را به خندیدن اختصاص دهید ؟ آیا با هدف می خندید؟ زمانی که می خندید ، هورمون شادی به نام اکسی توسین در بدن شما آزاد می شود و باعث می شود که از هر لحاظ ذهنی و جسمی در موقعیت بهتری قرار بگیرید

وی تاکید کرد: افراد شاد زمان زیادی را در تنهایی سپری نمی کنند . آن ها سعی می کنند با کسانی که دوستشان دارند اوقات بگذرانند و رابطه های خوبی را ایجاد کنند و خودشان را از استرس برهانند . آن ها در بالا و پایین های زندگی و تجربه های مختلف در کنار دیگران هستند و در نتیجه کم تر در معرض تنهایی و افسردگی قرار می گیرند

طباطبایی گفت: زمانی که ورزش می کنید، یعنی سعی دارید جسم خود را به حالت بهتری تبدیل کنید. انجام کارهای بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود. هنگام ورزش نیز هورمون های شادی و احساس خوب آزاد می شوند. هنگام ورزش همچنین استرس کاهش پیدا می کند و در نتیجه شادی و نشاط را بیشتر احساس خواهید کرد

وی بیان کرد: همه ما در زندگی اشتباهاتی را انجام می دهیم که بخشی از زندگی هستند بنابراین این که بخواهید مدام در گذشته باشید و حسرت اشتباهاتتان را بخورید ، کاری را از پیش نمی برید . به غیر از این که خودتان را از شادی ها دور می کنید . پس بهترین راه این است که خودتان و اشتباهاتتان را ببخشید و سعی کنید که زندگی بهتری را برای خود ایجاد کنید

کارشناس رسانه صدا و سیمای مرکز قم تاکید کرد: اگر کارتان را همیشه به موقع به پایان برسانید و کار خود را به نحو احسنت انجام دهید، احساسی که شما از پایان کارتان دارید بسیار لذت بخش است. این یکی از لذت های ساده ای است که در زندگی برای شما ایجاد می شود

وی سوالی طرح کرد و افزود: آیا تا به حال متوجه شده اید شب هایی که فقط 5 الی 8 ساعت می خوابید، صبح روز بعد و یا عصر آن روز اصلا احساس خوبی ندارید ؟ بسیاری از ما از به هم ریختگی خواب و کم خوابی رنج می بریم و همین امر باعث افزایش استرس می شود. اگر یک خواب مناسب شبانه داشته باشید، وظایف روزانه خود را با آرامش بیشتری انجام می دهید و در نتیجه احساس شادی و مثبت بالاتری خواهد

طباطبایی ادامه داد: یک روز آفتابی و تمیز را انتخاب کنید و به بیرون از منزل بروید و از منظرهٔ کوه های پوشیده از گل های وحشی وگیاهان، با رنگ سبز روشن، پرندگان و جوی آب لذت ببرید

وی گفت: باید غذاهای کنسروی و فرآوری شده را تا جایی که می توانید کاهش دهید. زمانی که غذای سالم بخورید، جسم سالم تری خواهید داشت و در نتیجه روحیه شما نیز بهبود پیدا می کند

طباطبایی در پایان این نشست تاکید کرد:  شاید عمل کردن به این جمله به اندازه گفتنش آسان نباشد اما باید یاد بگیرید که ذهنتان را روی خودتان متمرکز کنید و به چیز های خوب زندگی فکر کنید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان دانشگاه قم


نظر شما :