مدیرکل روابط عمومی استانداری قم:

جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی است که کار را در مسیر علمی پیش ببریم

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۵:۱۴ کد : ۴۳۳۹۲ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۴۴
مدیرکل روابط عمومی استانداری قم با حضور در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی و آشنایی با فعالیت های این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی است که کار را در مسیر علمی پیش ببریم.
جهاد دانشگاهی ظرفیت خوبی است که کار را در مسیر علمی پیش ببریم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی فردوسی با بیان این که پایش روابط عمومی ها و سازماندهی روابط عمومی های دستگاه های اجرایی اولویت اول استانداری قم است گفت: از ابتدای شروع فعالیت در اداره کل روابط عمومی استانداری قم مهم ترین مسئله که به آن رسیدیم این است که حوزه افکار سنجی در ادارات استان حوزه مظلومی است و باید تقویت شود.

وی با اشاره به فعالیت افراد غیر متخصص یا افرادی با چند مسئولیت در مدیریت روابط عمومی دستگاه های اجرایی افزود: غیر از این که شایسته گزینی وجود ندارد آسیب دیگر این است که همان افراد حاضر توانایی لازم را برای انجام امور مربوط به روابط عمومی ندارند.

فردوسی به اهمیت افکار سنجی و توجه به افکار عمومی در اقدامات دستگاه های دولتی اشاره کرد و گفت: احصای اطلاعات و انتقال به مدیران ارشد به درستی انجام نمی شود و همین امر سبب تصمیمات نادرست مدیر ارشد و در نتیجه نارضایتی و عدم اعتماد مردم به مسئولین شده است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قم ادامه داد: مدیران ارشد دستگاه های اجرایی باید در کنار اسناد بالادستی و بودجه سازمان خود افکار عمومی را برای اقدامات خود در نظر بگیرند چرا که مهم ترین ماموریت ما این است که با ایجاد رضایت در مردم و جلب اعتماد ایشان سرمایه های اجتماعی کشور را افزایش دهیم.

وی همچنین برگزاری دوره های ارزیابی شایستگی حرفه ای مدیران در جهاد دانشگاهی را مورد توجه قرارداد و افزود: شایستگی حرفه ای مدیران برای احراز سمت مدیریت روابط عمومی نیز باید در دستگاه های اجرایی ارزیابی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با مدیرکل روابط عمومی استانداری قم فعالیت های این اداره کل را در زمان کوتاه شروع فعالیت مثبت ارزیابی کرد و گفت: دغدغه شما بسیار بجاست و جهاد دانشگاهی در این مسیر از هیچ کمکی مضایقه نخواهد کرد.

دکتر محمد حیدری به جایگاه روابط عمومی در کشور اشاره کرد و گفت: روابط عمومی در ایران آسیب شناسی خودش را دارد و با همه دنیا متفاوت است، جایگاه این شغل از ابتدا در ایران به اشتباه شناخته شد و کارکرد اصلی خود را پیدا نکرد، روابط عمومی ها توجیه گر رفتار مدیران شدند و به مدیر دستگاه خدمت می کنند نه به مردم.

حیدری ادامه داد: بالاخره عملا وظایف اصلی روابط عمومی سرد شد و تخصص گرایی در این حوزه از بین رفت بطوری که اگر در یک دستگاه فردی مغضوب دیگر همکاران خود قرار می گرفت و محلی برای ادامه فعالیت پیدا نمی کرد به روابط عمومی منتقل می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم انگیزه و شور و نشاط مدیرکل جدید روابط عمومی استانداری قم را بسیار عالی و سازنده ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم این انگیزه و نشاط ادامه داشته باشد اما توقع معجزه نداشته باشید، بالاخره ادارات کل استان محدودیت هایی دارند و شاید نتوانند نیروی متخصص مورد نظر شما را به سادگی تامین کنند.

وی همچنین تاکید کرد: جهاد دانشگاهی قم در تمام دانشگاه های دولتی استان حضور فیزیکی دارد و با توجه به ارتباط پیوسته ای که با دانشجویان و دانشگاهیان استان برقرار کرده است می تواند کمک کار استانداری در دانشگاه های استان و حلقه وصل دستگاه های اجرایی و بدنه علمی دانشگاه باشد.

کلید واژه ها: اداره کل روابط عمومی استانداری قم روابط عمومی


نظر شما :