کاهش جمعیت یکی از بزرگترین چالشهای حال حاضر کشور است

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۳ کد : ۴۳۳۳۲ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۷۰
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در اختتامیه رویداد طراحی کاراکتر و دیجیتال پینتینگ در مراکز درمان ناباروری، کاهش جمعیت را یکی از بزرگترین چالش‌ها و معظلات جامعه کنونی دانست.
کاهش جمعیت یکی از بزرگترین چالشهای حال حاضر کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، لیلا ناصرپور در اختتامیه رویداد طراحی کاراکتر و دیجیتال پینتینگ در مراکز درمان ناباروری که در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی برگزار شد، به لزوم برگزاری رویدادهای این چنین پرداخت و اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات جامعه امروز کاهش جمعیت است، معضل جمعیت در کشور به یکی از چالش‌های بزرگ تبدیل شده است.

ناصرپور عبارت فرزند کمتر، زندگی بهتر را مورد توجه قرارداد و گفت: با توجه به فرهنگ سازی هایی که در سالهای گذشته متاسفانه صورت گرفته عبارت فرزند کمتر، زندگی بهتر در ذهن ما ریشه دوانده است و ما باید بتوانیم این فرهنگ را عوض کنیم و افراد جامعه را متقاعد کنیم وضعیت کنونی کشور می طلبد که جامعه تشویق شود به سمت فرزند آوری، این یک مسئولیت اجتماعی بسیار بزرگ است و یکی از بخش هایی که مربوط به بحث جمعیت و افزایش آن می شود مربوط به درمان ناباروری است.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری قم اولین مرکزی است که در استان قم ارائه خدمت در خصوص درمان ناباروری را شروع کرده و همچنان در حال فعالیت است. به طور کلی سلامت جسمی و روحی  بیمارانی که به این مرکز مراجعه می کنند بسیار مهم است و همیشه سعی بر این شده محیطی برای مراجعان فراهم شود که علاوه بر اینکه امنیت و آرامش روحی برای مراجعه کنندگان برآورده شود، روند بیماری را هم بتوانیم پیگیری کنیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: به وجود آوردن محیط آرام و آرامش بخش نیاز به یک روانشناسی و طراحی دقیق دارد که از سال گذشته در مرکز در مان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم این آغاز شده است. لذا تصمیم گرفته شد این موضوع در قالب یک رویداد مطرح شود، به این دلیل که یک حرکت فرهنگی در این حوزه به وجود آید و از این بارش افکاری که در افراد مختلف می تواند شکل بگیرد بتوانیم استفاده کنیم. اینکه افراد ایده پرداز و افراد خلاق در این حوزه وارد شوند و در این رویداد شرکت کنند و نظرات خود را بیان کنند و این برای ما بسیار ارزشمند است، تا بتوانیم آن قسمتی از جامعه که در خصوص درمان ناباروی  به ما نیاز دارد را انشالله پوشش دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: این رویداد شروع رویدادهای پی در پی  در استان باشد و بتوانیم سهمی از حل مشکلات و معضلات کشور را عهده دار باشیم.

کلید واژه ها: علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور مرکز درمان ناباروری رویداد


نظر شما :