پرخواهی منشا تمام بیماری‌های روحی انسان است

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۲۲:۵۵ کد : ۴۳۳۱۲ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۳۶
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید منشا تمام بیماری‌های روحی انسان پرخواهی است.
پرخواهی منشا تمام بیماری‌های روحی انسان است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی در جلسه‌ای که به مناسبت روز مشاور که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، محمدابراهیم مداحی رئیس خانه روانشناسان کشور، حسین غریب سرپرست اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم، مصطفی ملایی عضو شورای اسلامی شهر قم و علیرضا طباطبایی رئیس خانه روانشناسان استان قم، با مشارکت مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی جهاد دانشگاهی استان قم و خانه روانشناسان استان در سالن جلسات اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: انسان باید از راهکارهای درونی مانند عقل و فطرت خود برای رسیدن به کمال استفاده کند.

وی با بیان اینکه تمام گناه‌ها و آسیب‌های اجتماعی ابزارهایی هستند که شیطان در دست دارد، عنوان کرد: شیطان با استفاده از این ابزارها می‌تواند راهی که خداوند به انسان نشان داده است را تغییر داده و انسان را به سمت سقوط بکشاند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با اشاره به اینکه تمام مشکلات انسان در دو بخش روحی و جسمی است، مطرح کرد: قرآن کریم می‌فرماید منشا تمام بیماری‌های جسمی انسان، پرخوری است و منشا تمام بیماری‌های روحی پرخواهی است.

وی با بیان اینکه حب و اشتیاق به مال موجب نابودی انسان می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر حب مال و دنیا در دل انسان قرار بگیرد به تدریج شاهد نابود شدن انسان هستیم.

یزدی با اشاره به اینکه شیطان دارای ابزارهای مختلف و متفاوتی است، تصریح کرد: تمام این ابزارها به عنوان ناهنجاری و آسیب شناخته می‌شوند.

وی درپایان یادآور شد: شخصی که از مسیر هدایت دیگران دور شود به غم گرفتار می‌شود.

کلید واژه ها: مرکز روانشناسی جهاد دانشگاهی مرکز خدمات مشاوره و روانشناسی خانه روانشناسان مراسم گرامیداشت روز روانشناس - اردیبهشت 1401


نظر شما :