آغاز همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان قم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

۲۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۷ کد : ۴۱۶۸۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۴۱
دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در دیدار با حجه الاسلام والمسلمین دکتر علی محمد حکیمیان، ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با دستاوردهای علمی پژوهشگاه و تأکید بر تنوع و جدید بودن فعالیت ها و برنامه ها، ارائه رویکردهای علوم انسانی اسلامی به مسائل جدید جامعه با بهره مندی از ظرفیت های علمی و دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه را بسیار ضروری برشمرد و از اهتمام جهاد دانشگاهی برای معرفی فعالیت های علمی پژوهشگاه به واحدهای زیرمجموعه خود خبر داد.
آغاز همکاری جهاد دانشگاهی واحد استان قم و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این دیدار، که روز چهارشنبه بیست و هفتم بهمن ماه با حضور معاونان و مسئولان پژوهشگاه و جهاد دانشگاهی برگزار شد، رئیس پژوهشگاه  حوزه و دانشگاه توجه به ظرفیت‌های گسترده فقه اسلامی برای پاسخگویی به مسائل جدید، بهره مندی از این ظرفیت را در رفع نیازهای کشور راهگشا دانست و برای همکاری با جهاد دانشگاهی استان قم در انجام مأموریت ها و تحقق اهداف خود در قالب فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی و برگزاری نشست های تخصصی با هدف گفتگو و تبیین و ترویج دیدگاه های جدید فقهی و اسلامی در موضوعات مورد نیاز جهاد اعلام آمادگی کرد.

آسیب های اجتماعی و ضرورت شناسایی و ارائه راه حل برای مواجهه با آن از دغدغه های مشترک طرفین در این دیدار بود و دو طرف ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این زمینه، طراحی و اجرای برنامه های علمی و پژوهشی مشترک در خصوص آسیب های اجتماعی را از اولویت های مهم همکاری های پژوهشگاه و جهاد دانشگاهی ذکر کردند.

در این دیدار، سند تفاهم نامه همکاری های علمی پژوهشگاه و جهاد دانشگاهی استان قم به امضای روسای پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جهاد دانشگاهی رسید و مبادله شد. هم افزایی در موضوعات آموزشی، پژوهشی و بهره مندی متقابل از خدمات فرهنگی، مشاوره و امکانات و تجهیزات برای افزایش اثرگذاری فعالیت‌های علمی از محورهای اصلی این سند همکاری ذکر شده است.

در پایان این دیدار، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم و هیأت همراه از نمایشگاه آثار و سایر بخش های پژوهشگاه حوزه و دانشگاه بازدید کردند.

کلید واژه ها: تفاهم نامه پژوهشگاه حوزه و دانشگاه


نظر شما :