تاثیر خلاقیت و نوآوری بر توسعه کسب و کارهای تعاونی در باشگاه تعاون و کارآفرینی بررسی شد

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۳ کد : ۴۰۳۵۲ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۶۲
مصطفی ملایی در نشست مجازی باشگاه تعاون و کارآفرینی که با محوریت تأثیر خلاقیت و نوآوری بر توسعه کسب وکارهای تعاونی که سه شنبه ۱۴ دی ماه برگزار شد، با اشاره به اینکه میزان خلاقیت به ایده‌های افراد مرتبط است، اظهار کرد: خلاقیت به معنای بکارگیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد فکر و اندیشه نو است و نوآوری در عملیاتی نمودن و کاربردی‌سازی این ایده‌ها است و برای رشد خلاقیت در یک مجموعه باید به اصول مدیریت آشنا باشیم.
تاثیر خلاقیت و نوآوری بر توسعه کسب و کارهای تعاونی در باشگاه تعاون و کارآفرینی بررسی شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه تفکر، موتور محرک خلاقیت است، عنوان کرد: امروز باید خلاقیت و تفکر جمعی را فعال کنیم و لازمه این عمل استفاده از مشارکت سایرین است.

وی با بیان اینکه مدیر باید بستر خلاقیت در محیط کار را رشد دهد، خاطرنشان کرد: از طریق جلسات، کارگروه‌ها، شوراها و کمیته‌ها می‌توان مشارکت میان افراد را به وجود آورد و درپی آن به خلاقیت رسید.

ملایی با اشاره به اینکه لازمه تصمیم‌سازی، فضاسازی و نیازشناسی است، تصریح کرد: نیاز صرفا به معنای کمبود نیست بلکه در مواردی نیاز به معنای بهبود و رشد پیدا کردن است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به خلاقیت جمعی باید دغدغه ایجاد کنیم، یادآور شد: باید ذهن کارمندان و پرسنل را درگیر کنیم تا بتوانیم به خلاقیت در سازمان برسیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه باید دائما دنبال چالش باشیم، اظهار کرد: اگر دنبال چالش باشیم می‌شویم حاج قاسم سلیمانی که با دغدغه خاطر وسط میدان قرار می‌گیرد.

وی افزود: امام حسین(ع) نیز با دغدغه اسلام و نماز به سمت کوفه حرکت کرد و آن واقعه کربلا رقم خورد.

ملایی با بیان اینکه در کار گروهی باید ذهن درگیر شود، اظهار داشت: دغدغه منشا تحول است؛ انسان بزرگ به دنبال خلق سوال، انسان متوسط بدنبال حل سوال و انسان کوچک بدنبال فرار از سوال است. درنتیجه ابتدا مدیر باید سوال طرح کند تا کارمند بتواند پاسخگو و دغدغه‌مند باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف‌گذاری، تمرکز، سوال، تفکر، خلاقیت، کارآفرینی مراحلی هستند که باید به ترتیب طی شوند، عنوان کرد: سوال عطش و تشنگی ایجاد می‌کند و باید در راستای اهداف مجموعه و تحلیلی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در طرح سوال، مخاطب نباید به یک نکته خاص محدود شود، مطرح کرد: خداوند در قرآن کریم نیز در موارد بسیار متعددی از مسلمانان سوال پرسیده است.

وی با اشاره به اینکه پدیده سکوت سازمان، آفت یک مجموعه است، خاطرنشان کرد: اگر افراد منفعت خود را در منفعت سازمان ببینند و رشد خود را در رشد سازمان ببینند آن‌گاه دیگر شاهد سکوت و بی‌تفاوتی نخواهیم بود.

ملایی با بیان اینکه بازخورد مثبت مدیر نسبت به ایده‌ها تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از نکات دیگر که نیروهای سازمان را فعال می‌کند ایجاد امید و انگیزه است.

وی در پایان با اشاره به اینکه فردی که ایده می‌دهد باید احساس امنیت داشته باشد، یادآور شد: نباید ایده‌هایی که خلاف نظر مدیر است با واکنش سریع روبرو شود.

گفتنی است سلسله نشست های مجازی باشگاه تعاون و کارآفرینی به همت اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم و مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی واحد استان قم ویژه علاقه مندان حوزه کسب و کار بصورت رایگان برگزار می‌شود.

کلید واژه ها: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم مرکز نوآوری و شکوفایی (منش) سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم


نظر شما :