همزمان با حضور رئیس جمهور در قم؛

نمایشگاه توانمندی‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم برگزار شد

۱۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۷ کد : ۴۰۰۵۹ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۹۹۸
نمایشگاه دو روزه توانمندی‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم با حضور متقاضیان و پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم به مدت دو روز در فرهنگسرای خانواده قم برگزار شد.
نمایشگاه توانمندی‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، یاسر شریفی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در قم با بیان اینکه این نمایشگاه به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم در فرهنگسرای خانواده قم برگزار شد تصریح کرد: این نمایشگاه ویژه فعالان مشاغل خانگی استان قم بود و در غرفه مربوط به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم  10 نفر از پیشران های مشاغل خانگی توانمندی های خود را در کسب وکار و تولید ارائه نمودند.  

شریفی اظهار کرد دبیرخانه این طرح خدمات متعددی از قبیل آموزش‌های عمومی و تخصصی، مشاوره های عمومی و تخصصی و نیز شبکه سازی و استاندارد سازی و نیز تجاری سازی محصولات را برای این پیشران ها تاکنون انجام داده است و در صورتیکه فضای فروشگاهی مناسبی در سطح شهر در اختیار این پیشران ها قرار بگیرد قطعا می توانند فروش بیشتری داشته باشند لذا نیازمند همکاری دستگاه های اجرایی متولی اشتغال استان در این زمینه هستیم.

شریفی افزود: در این نمایشگاه تولید کنندگان انواع پوشاک و محصولات عفاف و حجاب، محصولات پوشینه کودک، سیسمونی و عروسک سازی، محصولات نمدی ، محصولات چرمی نخ‌ریسی، زیورآلات به عنوان شاخص و نمونه محصولات خود را در معرض بازدید قرار دادند.

شریفی در پایان گفت: طرح ملی توسعه مشاغال خانگی در سه فاز شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است و این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل موجود برای 1500نفر در استان قم را دارد که تاکنون 1150نفر از طریق این طرح مرحله اتصال به بازار را گذرانده و مشغول به کار شده اند.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در 31 استان در حال برگزاری است.
 

کلید واژه ها: طرح مشاغل خانگی الگوی نوین مشاغل خانگی


نظر شما :