رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از بیمارستان مادر بازدید کرد

۲۳ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۳ کد : ۳۷۹۱۲ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۸۱۵
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم و رئیس بیمارستان مادر در دیداری مشترک بر لزوم همکاری های تخصصی در بخش های گوناگون تاکید کردند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از بیمارستان مادر بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مدیران این واحد سازمانی به خصوص مدیران و فعالان معاونت پژوهشی این نهاد با حضور در بیمارستان مادر از بخش های مختلف این بیمارستان بازدید کردند و با حضور دکتر علی ارجمند مدیر این بیمارستان در خصوص راه های همکاری فی مابین به گفت وگو پرداختند.

در ابتدای نشست مشترک مدیران جهاد دانشگاهی و مدیر بیمارستان مادر، دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی یک مجموعه چند وجهی است که در بخش‌های آموزشی و پژوهشی نیز فعالیت دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جهاد دانشگاهی در بخش درمان ناباروری و مشاوره‌ای فعال است و این آمادگی را داریم که در بخش درمان ناباوری با بیمارستان مادر همکاری داشته باشیم. همچنین جهاد دانشگاهی در بخش آموزش‌های مهارتی پزشکی و پیراپزشکی نیز فعالیت دارد که در این بخش نیز می‌توانیم همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش خدمات پرستاری باعث افزایش میزان رضایت بیماران از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های پیش با کمبود پرستار مواجهه بودیم و با توجه به هزینه بالای آموزش پرستاران با همکاری وزارت بهداشت ۱۱ هزار کمک پرستار توسط جهاد دانشگاهی آموزش داده شدند که با وجود شرایط میزان قبولی افراد در آزمون پایانی و کارآموزی دوره، انصراف برخی از متقاضیان و شرایط متفاوت بیمارستان ها در مجموع هشت هزار نفر از آموزش دیدگان دوره جامع کمک پرستاری مشغول به فعالیت شدند.

حیدری بابیان اینکه این همکاری فوایدی چندجنبه دارد، تصریح کرد: در این همکاری رسالت جهاد دانشگاهی انجام می‌شود، مردم نیز از خدمات استفاده می‌کنند و متخصصین نیز با این مجموعه آشنا می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم بالاترین تبلیغات است، بیان کرد: این مجموعه یک افتخار برای استان قم است که دوام آن به انجام کارهای بدیع و نو است.

لیلا ناصرپور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این نشست عنوان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، سرپا نگه‌داشتن مرکز درمانی دشوار است.

وی بابیان اینکه وجود این مجموعه درمانی در استان قم باعث افتخار است، افزود: با توجه به نقاط مشترکی که وجود دارد به برقراری  همکاری و تعاملات امیدوار هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماران خارجی به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند وجود این مرکز درمانی نیاز است.

علی ارجمند، رئیس بیمارستان مادر نیز در این بازدید عنوان کرد: با توجه به تجربه‌های کسب ‌شده که در طول دوران کاری، شاهد بودیم که اغلب مراجعه‌کنندگان از نبود اتاق خصوصی، نبود سونوگرافی تخصصی در مجموعه، امکانات رفاهی و... از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها گلایه‌مند بودند به همین دلیل این بیمارستان را تأسیس کردیم.

وی ادامه داد: در طراحی و ساخت این مجموعه با متخصصین تمام بخش‌های پزشکی مشورت صورت گرفت تا به صورت کاربردی و متناسب با نیازها ساخته شود.

ارجمندی بیان کرد: بیمارستان مادر یکی از مدرن‌ترین بیمارستان‌های ساخته ‌شده در ایران است که با سایر مراکز درمانی تفاوت نرخ زیادی ندارد.

وی ضمن ابراز علاقه‌مندی نسبت به همکاری با جهاد دانشگاهی به‌ویژه مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر پتانسیل مجموعه در روند درمانی است و بعد از ثبات نسبی در این مسیر، در حوزه‌های آموزشی و تحقیقاتی نیز فعالیت خود را آغاز می‌کنیم.

پس از برگزاری جلسه، مراسم بازدید مدیران جهاد دانشگاهی ازبخش های مختلف این مرکز درمانی نیز انجام شد.

ارجمند در این بازدید گفت: این بیمارستان در منطقه پردیسان در زمینی به مساحت ۳ هکتارو با زیربنای ۳۴ هزار مترمربع در ۵ طبقه و با ۲۱۸ تختخواب احداث شده است.

وی اضافه کرد: عملیات ساخت بیمارستان مادر قم در اسفندماه ۹۴ آغاز شد و با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است و یکی از بیمارستان های مجهز استان به شمار می آید.

ارجمند عنوان کرد: بیمارستان مادر قم با تمامی بیمه های پایه و تکمیلی در حال عقد قرارداد و همکاری است و برای تسهیل در رسیدگی به بیماران، ورودی اورژانس، درمانگاه و لابی بصورت جدا از یک دیگر طراحی شده است.

 رییس بیمارستان مادر قم ادامه داد:  این بیمارستان تمامی امکانات و تجهیزات پیشرفته را برای خدمت رسانی به مردم فراهم آورده و برای تکریم ارباب و رجوع فضاهای مطلوب و استانداردی برای مراجعه کنندگان در دریافت خدمات درمانی در طبقه همکف آن درنظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: این بیمارستان ظرفیت پذیرش روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ بیمار را خواهد داشت و بخش های ویژه ای برای جمع آوری زباله های عفونی، پارکینگ و رختشوی خانه در نظر گرفته شده است.

ارجمند گفت: بیمارستان مادر از اول تیرماه آغاز به کار کرده است و اتاق های بستری بر اساس تمامی استانداردها طراحی شده و یک یا دو نفر ظرفیت داشته و بخش های مختلف بیمارستان نیز به تدریج آماده بهره برداری کامل خواهد شد.

ارجمند با اشاره به هدف گذاری بیمارستان مادر جهت پذیرش گردشگران سلامت، از احداث یک هزار متر سوئیت های اقامتی برای توریست های خارجی خبر داد و گفت: در طرح توسعه بیمارستان بخش های فیزیوتراپی، پذیرش تیم های ورزشی، محل فرود بالگرد و برخی بخش های دیگر به بیمارستان افزوده می شود.

گفتنی است، این بیمارستان در شهرک پردیسان قم در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد که ۳۰۰ هزار شهروند قمی را در خود جای می دهد.

کلید واژه ها: بیمارستان مادر رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بازدید نشست لیلا ناصرپور دکتر محمد حیدری دکتر علی ارجمند دکتر حسن ارجمند مرکز درمان ناباروری


نظر شما :