زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی قم و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بررسی شد

۱۲ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۴ کد : ۳۷۴۸۶ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۹۷۹
در نشستی که روز پنج‌شنبه با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان قم و معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم و مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال (ستفا) جهاد دانشگاهی قم برگزار شد زمینه همکاری‌های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.
زمینه‌های همکاری جهاد دانشگاهی قم و شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم بررسی شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در ابتدای نشست دکتر محمد حیدری رئیس این واحد به معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: بخش‌های سلامت و درمانی در جهاد پیشرفت بسیار چشمگیری داشته اند  امروزه درمان ناباروری و بسیار حائز اهمیت می‌باشد و تکنیک متعدد درمانی در جهاد دانشگاهی قم وجود دارد و اعضای شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم می‌توانتد از این خدمات درمانی در استان قم استفاده نمایند.

حیدری افزود: در حوزه آموزش و توانمندسازی نیز در جهاد دانشگاهی قم ظرفیت‌های بالایی وجود دارد و این حوزه نیز می‌تواند همکاری‌های مشترکی صورت پذیرد و دوره‌های مهارتی و تخصصی و پیشرفته‌ای در جهت توانمندسازی اعضای شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت مشترک برگزار نماییم.

حیدری ادامه داد: در واحد قم اخیرا بر روی طرح مطالعاتی و صنعتی استخراج عناصر نادر از خاک‌های شورابه‌ای در حال فعالیت هستیم که می‌تواند زمینه همکاری خوبی بین دو مجموعه در این موضوع شکل بگیرد.

در ادامه شریفی ضمن تشریح فعالیت‌های ستفا شعبه قم گفت: با توجه وجود مرکز نوآوری و شتابدهی و نیز مرکز مشاوره شغلی وکارآفرینی که در این سازمان وجود دارد امکان بهره  مندی اعضای شرکت شهرک‌های صنعتی و نیز ارائه خدمات به واحدها صنعتی وجود دارد و زمینه‌های تجاری سازی، فناوری برگزاری رویدادهای فناورانه آموزشی، بازدیدهای شغلی، تورهای فناوری

خدمات مشاوره‌ای تخصصی و ایجاد ساختارهای نوآورانه و مشترک می‌توانیم همکاری‌های مشترکی داشته باشیم.

مهندس آشتیانی معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی گفت: تیم جوان و باانگیزه‌ای در جهاد دانشگاهی استان قم در حال فعالیت می‌باشد و باتوجه به پویایی خوبی که در این مجموعه وجود دارد همکاری با جهاد دانشگاهی قم برای ما روحیه بخش است و علاقمندیم که در موراد مورد تفاهم و در مسیر پیش رو همکاری‌های مناسبی شکل بگیرد و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

آشتیانی افزود: در حوزه آموزش‌های مهارتی و تخصصی در حوزه صنعت قطعا نیاز به همکاری‌های جهاد دانشگاهی داریم و علاقمندیم از تجراب این نهاد استفاده نماییم.

آشتیانی اضافه کرد: در شهرک‌های صنعتی استان قم شرکت‌ها و کارخانجات بسیاری به ویژه در حوزه پزشکی و تولیدات و تجهیزات پزشکی وجود دارد و قابلیت برگزاری تورهای شغلی و بازدیدهای صنعتی وجود دارد و مسائل مختلف ازجمله طرح‌های پژوهشی و نیازهای فناوری که در این شرکت‌ها وجود دارد و جهاد دانشگاهی با برنامه هایی که دارد می‌تواند کمک شایانی به این مسائل داشته باشد.

آشتیانی گفت: فعالیت‌های اقتصادی بزرگی در استان همواره انجام می‌شود و نیز چالش‌های بسیاری در حوزه صنعت وجود دارد که اطلاع رسانی آنها نیز از طریق خبرگزاری‌ها می‌تواند به تحقق اهداف حوزه صنعت کمک کند و در این زمینه امیدواریم همکاری‌های خوبی با توجه به ظرفیت موجود در جهاد دانشگاهی قم صورت پذیرد.

شایان ذکر است در پایان جلسه مقرر شد در خصوص ظرفیت‌های مورد بررسی تفاهم نامه‌ای منعقد و برنامه‌های مذکور اجرایی گردد.

کلید واژه ها: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم


نظر شما :