پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اولویت اخذ تسهیلات قرار گرفتند

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۵ کد : ۳۶۱۸۶ تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۶۰۹
پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم در اولویت اخذ تسهیلات مشاغل خانگی قرار گرفتند.
پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اولویت اخذ تسهیلات قرار گرفتند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، جلسه شورای راهبردی مشاغل خانگی استان قم با حضور اعضای کمیسیون و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم برگزار شد.

در این جلسه یاسر شریفی گزارشی از وضعیت طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ارائه داد و عنوان کرد: در فاز سوم این طرح در استان قم پیشرفت ۵۰ درصدی داشتیم و با پیشران‌های شناسایی شده تفاهمات و تعاملات خوبی داریم همچنین همکاری‌های خوبی در این زمینه شکل گرفته است و تاکنون ۱۰ شبکه کسب وکار در این طرح ایجاد شده است.

در ادامه جلسه پیشنهادهای اعضای کمیسیون در خصوص تسهیل در امور اجرایی و مجوزها و اخذ تسهیلات بانکی ارائه شد.

مدیر اشتغال اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته در این طرح توسط جهاد دانشگاهی استان قم، روند این طرح را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات قرض‌الحسنه در حوزه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۰ از سوی وزات‌خانه، باهمت دستگاه‌های اجرایی و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و جلسات برگزار شده این اعتبار را در راستای حمایت از فعالین مشاغل خانگی استان به صورت کامل جذب خواهیم کرد و فعالین حوزه مشاغل خانگی می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه با توجه فعالیت‌های صورت گرفته در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم با موافقت اعضای کمیسیون، پیشران‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان قم در اولویت دریافت مجوز مشاغل خانگی و تسهیلات بانکی قرض‌الحسنه قرار گرفتند.

شایان ذکر است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در ۳۱ استان در حال اجرا است.


نظر شما :