اشتغال دانش آموختگان، اولویت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

۱۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۷ کد : ۳۶۱۵ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۱۶۳
رئیس، معاونین و مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم روز شنبه ۱۰ آذرماه با حضور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با معاون فرهنگی تبلیغی این مرکز دیدار و گفتگو کردند.
اشتغال دانش آموختگان، اولویت مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری رئیس این واحد در نشست هماهنگی اجرای توافق نامه همکاری جهاددانشگاهی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به معرفی جهاددانشگاهی و ظرفیت های گسترده آن برای همکاری با مرکز مدیریت پرداخت.

حیدری گفت: خیلی از کار هایی در توافق نامه آمده هم اکنون در جهاددانشگاهی انجام می‌شود و برای دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه از فردا قابلیت اجرایی شدن دارد.

وی افزود: جهاددانشگاهی کمترین هزینه را بر کشور وارد می آورد و بیشترین بار را از دوش کشور بر می‌دارد.

رئیس جهاددانشگاهی استان قم به پژوهش های نیاز محور جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: در جهاددانشگاهی پژوهش برای پژوهش یا برای ارائه گزارش به مقامات انجام نمی شود بلکه هر پژوهش و پروژه تحقیقاتی که در دستور کار قرار می‌گیرد در جهت رفع نیاز های اساسی کشور طراحی و تدوین می شود.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی به خلأ حس شده در حوزه بانک ذخیره ژن اشاره کرد و افزود: بسیاری از پروژه های سنگین صنعتی برای طراحی، مهندسی معکوس و یا بهینه سازی به جهاددانشگاهی سپرده می شود که از جمله این دستآورد ها می توان به دکل های  نفتی، مته های فوق پیشرفته حفاری سفره های زیر زمینی، فرستنده های قوی رادیویی و سلول های بنیادی اشاره کرد.

وی ادامه داد آموزش های عالی دانشگاهی، آموزش های علمی کاربردی و آموزش های کوتاه مدت و مهارت محور سه نوع آموزش در جهاددانشگاهی هستند که برای عموم افراد جامعه در دسترس است و می تواند مورد بهره برداری طلاب حوزه های علمیه خواهران  نیز قرار گیرد.

حیدری با اشاره به حضور جهاددانشگاهی در تمام دانشگاه های سطح کشور گفت: اجرای کار تیمی، نشاط آفرینی و کار فرهنگی شاداب در چارچوب شأن دانشگاه و دستورات اسلام از ارکان فعالیت جهاددانشگاهی در دانشگاه ها است.

دکتر سید رفیع موسوی مدیر گروه قراردادهای دفتر مرکزی جهاددانشگاهی نیز در این نشست سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه به شهر قم و روز قم را تبریک گفت و ادامه داد جهاددانشگاهی یک نهاد علمی و دانش بنیان است که 38 سال سابقه درخشان آموزشی و پژوهشی  در سطح کشور دارد، رتبه اول آموزش را در سطح ملی از سازمان استاندارد کسب نموده و مورد اعتماد دستگاه های علمی و اجرایی مختلف است.

وی پس از اعلام واگذاری توافق نامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به جهاددانشگاهی واحد استان قم به عنوان واحد معین در سطح کشور گفت: با توافق نامه موجود دوره های آموزشی عمومی از جمله زبان های خارجی و ICDL بصورت ویژه برای  طلاب خواهر برگزار خواهد شد و بعد از هماهنگی های لازم در استان های کشور خواهران طلبه از تور های فرهنگی-آموزشی داخل شهری، ملی و بین المللی بهره مند خواهند شد.

موسوی همچنین گفت: جهاددانشگاهی با نوآوری و استفاده از فناوری های جدید اقدام به برگزاری دوره های آموزشی غیر حضوری بصورت آنلاین، آفلاین و موبایل لرنینگ می‌‎نماید که در این توافق نامه قابل اجرا برای خواهران طلبه خواهد بود.

موسوی با اشاره به موفقیت جهاددانشگاهی در توانمند سازی 35 هزار نفر از معرفی شدگان وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی در قالب توافق نامه همکاری با این وزارتخانه افزود: علاوه بر آموزش مربی گری و مدیریت مهد های کودک، دانش آموختگان  حوزه های علمیه خواهران در دوره های توانمند سازی جهاددانشگاهی خودباوری و اعتماد به نفس کافی برای اشتغال را کسب خواهند کرد.

معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه این نشست گفت: با جهاددانشگاهی و نیرو های متخصص و انقلابی آن آشنا هستم، کار پرتلاش و جهادی این افراد زبانزد و از تک شمار ها در خاورمیانه است چنانکه پژوهشگاه رویان نمونه ای از دستآورد های این نهاد انقلابی است.

وی بر آموزش زبان های خارجی و کامپیوتر و سواد رسانه ای تاکید کرد و گفت: بهسازی عرصه و بستر ورود به اشتغال و زمینه سازی برای اشتغال دانش آموختگان از وظایف مرکز مدیریت حوزه های علمیه است.

ظهیری افزود: گستره کار بسیار بزرگ است و 28 استان زیر نظر مرکز مدیریت خواهران قرار دارد که در مجموع 486 مدرسه علمیه در این استان ها فعالیت دارند، لذا به سازمان یا نهادی احتیاج داریم تا در سراسر کشور بتواند کمک کننده باشد.

حجت الاسلام برگستانی مدیرکل دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه 20 ساله فعالیت این مرکز و گستره 486 نقطه ای فعالیت آن در سطح کشور گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران 45 هزار دانش آموخته دارد که فقط از مرکز مدیریت حوزه های علمیه فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به رسالت اصلی طلاب حوزه های علمیه در تربیت و مربی گری گفت این مهارت ها در قالب تربیت مربی و مدیر مهد های کودک قابل ارائه به این عزیزان است و برای نیل به این هدف به جهاددانشگاهی مراجعه کردیم.

برگستانی در ادامه از همکاری با جهاددانشگاهی ابراز خوشنودی کرد و گفت خوشحالیم که در آموزش های ICDL و زبان های خارجی هم در خدمت جهاددانشگاهی هستیم چرا که کیفیت آموزش و اعتبار مدارک آموزشی این نهاد در سطح کشور قابل ارائه و نمونه است.

گفتنی است طراحی الگوی معماری ساختمان های مسکونی اسلامی با مشاوره خواهران طلبه به عنوان زن مسلمان، برگزاری همایش بین المللی "درمان ناباروری با مضامین شرعی" و ورود به صنایع نرم فرهنگی و دیجیتال سازی محتوای آموزشی مرکز مدیریت حوزه هال علمیه خواهران از جمله پیشنهادات مطرح شده از سوی معاونین جهاددانشگاهی واحد استان قم در این نشست بود.

کلید واژه ها: معاونت آموزشی امور قرارداد ها تفاهم نامه حوزه علمیه خواهران توافق نامه قرارداد


نظر شما :