با کمک زنان روستایی یک برند جدید ایجاد می‌کنیم

۰۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۱ کد : ۳۵۱۵۰ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۸۱۸
معصومه قره داغی پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم گفت: کارگاه ما در زمینه تولید پوشاک زنانه فعالیت دارد و توانایی مهارتی و تجهیزات کامل بر انجام صفر تا صد حوزه پوشاک را داریم؛ اما به دلیل مسائل مالی که وجود دارد به صورت سفارشی برای دیگران کار می‌کنیم.
با کمک زنان روستایی یک برند جدید ایجاد می‌کنیم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به نقل از ایرنا معصومه قره داغی با بیان اینکه مزیت ما نسبت به سایر کارگاه ها این است که به صورت رایگان و کامل به افراد آموزش می‌دهیم و کارگر مورد نیاز را تأمین می‌کنیم، اظهار کرد: اکثر افرادی که به آن‌ها آموزش می‌دهیم زنان سرپرست خانواده هستند که بعد از تکمیل دوره‎های آموزشی مورد نیاز، می‌توانند در این کارگاه مشغول به کار شوند و در صورت تمایل برای دریافت مدرک اقدام کنند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه خودم یک زن سرپرست خانواده هستم از مشکلاتی که جامعه می‌تواند برای زنان به وجود بیاورد آگاهی دارم به همین خاطر سعی میکنم خدمتی به جامعه زنان سرپرست خانواده ارائه کنم و با آموزش رایگان مهارت خیاطی کمک کنم وارد بازار کار شوند تا از محیط‌های آلوده دور باشند.

قره داغی در رابطه با حضور در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم بیان کرد: دبیرخانه طرح، متقاضیان و نیروهای مختلف و افرادی که به صورت جزئی مهارت داشتند را به ما معرفی کرد. ما هم با آموزش‌های تکمیلی برای آن‌ها تلاش کردیم که به توانمندسازی و اشتغال آنها کمک کنیم. همچنین با توجه به ارتباطی که با همکاران این طرح شکل گرفته است از ظرفیت های مشاوره ای و آموزش های این طرح نیز استفاده می کنیم.

وی با بیان به اینکه تصمیم دارد در آینده در منطقه‌ای اطراف قم که در آن به چند روستا دسترسی داشته باشد برای زنان روستایی ایجاد اشتغال کند، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با کمک زنان روستایی متقاضی اشتغال پوشاک اسلامی با طراحی، پارچه و دوخت ایرانی در قالب یک برند جدید ارائه کنیم؛ زیرا این توانایی را داریم.

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم در پایان ضمن ابراز تاسف از حمایت های ناچیز از کارآفرینان، یادآور شد: من به عنوان یک زن سرپرست خانواده توانستم برای جمعی از زنان ایجاد اشتغال کنم؛ اما تنها حمایتی که از سوی دولت می‌شود ارائه تسهیلات و وام های بانکی است که با شرایطی که برای آن وضع کرده اند از آن هم نمی‌توانیم استفاده کنیم.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در 31 استان کشور در حال اجرا است. تا کنون بیش از 1700 نفر مهارت های لازم را آموزش دیده و 500 نفر از این تعداد به بازار کار متصل شده اند.

کلید واژه ها: طرح مشاغل خانگی الگوی نوین مشاغل خانگی سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم


نظر شما :