یک کارآفرین قمی:

با دست خالی دو کارگاه خیاطی راه‌اندازی کردم

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۲۹ کد : ۳۴۹۰۰ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۲۲۸
اعظم صفری مقدم، پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم، عنوان کرد: حدود ۱۰ سال است که در زمینه تولید پوشاک  زنانه و دخترانه فعالیت می‌کنم؛ اما این فعالیت در چند ماه اخیر منسجم تر و کامل تر شده است.
با دست خالی دو کارگاه خیاطی راه‌اندازی کردم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم به نقل از ایرنا، پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با اشاره به این که با دست خالی دو کارگاه خیاطی راه اندازی کرده است، ادامه داد: با همکاری و حمایت دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی قم و دفتر تسهیلگری شهرقائم کارگاهی در محله شهرقائم برای خانم‌های سرپرست خانوار و علاقه مند به اشتغال راه اندازی کردیم و حدود پانزده نفر در این زمینه مشغول به کار هستند همچنین در همین راستا در یک کارگاه که به کمک سپاه در پردیسان احداث کردیم نیز حدود شش نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه ابتدا در طبقه پایین منزل مشغول بودم، تصریح کرد: به خاطر فضای کمی که داشتم به دنبال فضای بزرگتر و توسعه کسب و کار بودم و با ثبت نام در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، طی جلساتی که با حضور مسئولین طرح برگزار شد از مشاوره و پیگیری های این مسئولین و همکاری دفتر تسهیلگری محله شهرقائم بهره‌مند شدیم و توانستیم ساختمانی را تجیهز و کارگاه را در آن راه اندازی کنیم. همچنین در زمینه آموزش های مهارتی و تخصصی، تهیه چرخ خیاطی و معرفی نیروهای توانمند، مشاوره های تخصصی جهاد دانشگاهی کمک شایانی به ما داد.

پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا اگر امکان برگزاری نمایشگاه ها و ... باشد می‌توانیم  با شرکت در آن برند خود را معرفی کنیم و بازار کارمان را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: تصمیم دارم که کارگاه و کلاس های آموزشی را توسعه دهم و برای افراد بیشتری به ویژه در  مناطق کم برخوردار اشتغال‌زایی کنم؛ اما به دلیل کوچک بودن فضای کارگاه امکان این کار را نداریم.

صفری مقدم بیان کرد: مساجد متعددی در سطح شهر وجود دارند که فضای بلا استفاده دارند در حالی که می توان از این فضا برای کارگاه‌های آموزشی و اشتغال زایی استفاده کرد و اگر مسئولین مربوطه این فضا را در اختیار ما قرار دهند می توانیم کار را گسترش دهیم تا افراد بیشتری مشغول به کار شوند و رزق حلال بدست بیاوند.

شایان ذکراست طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی در ۳۱ استان کشور در حال اجرا است.

کلید واژه ها: طرح مشاغل خانگی الگوی نوین مشاغل خانگی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم


نظر شما :