امضاء تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با دانشگاه قم

۱۵ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۴ کد : ۳۳۰۲۶ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۲۶
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه قم با دانشگاه قم تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی امضا کردند.
امضاء تفاهم نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با دانشگاه قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر فراهانی فرد، معاون پژوهشی دانشگاه قم در جلسه امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک با مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه قم به ویژگی‌های مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مأموریت محور بودن و زودبازده بودن از شاخص‌های ارزشمند مراکز علمی کاربردی است که می‌تواند به عنوان بازوی علمی و آموزشی در کنار صنعت نقش تأثیرگزاری داشته باشد.

وی یکی از مشکلات فعلی دانشجویان را بی انگیزگی عنوان کرد و گفت: باتوجه به سیاست وزارت علوم که بحث اشتغال پذیری را مورد تأکید قرار داده است، همکاری‌های دانشگاه قم و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی می‌تواند انگیزه لازم را در دانشجویان ایجاد کند و یا افزایش دهد.

دکتر فراهانی فرد افزود: متأسفانه مدرک گرایی به شدت افزایش پیدا کرده است و همه به سمت اخذ دکترا هستند اما نیروی کار متخصص و تکنسین با مهارت لازم کمتر پیدا می‌شود که لازم است باتوجه به ظرفیت‌های علمی دانشگاه قم و همچنین ظرفیت‌های ارتباطی که مرکز علمی کاربردی با حوزه صنعت و تولید دارد به سمت تربیت نیروی متخصص و کارآمد حرکت کنیم.

در ادامه جلسه محمد رستمی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه قم ضمن تشکر از برگزاری جلسه امضاء تفاهم نامه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های مراکز علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی به صورت مسأله محوری فعالیت می‌کنند و به دنبال حل مشکلات موجود در منطقه محل فعالیت و همچنین تربیت نیروی متخصص و با مهارت بالا هستند.

وی به رشته‌های تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز اشاره کرد و گفت: مجوز جذب دانشجو از وزارت علوم دریافت شده است و انشالله در مهر ۱۴۰۰، ۳ رشته جدید که با توجه به ظرفیت‌ها و نیاز استان برنامه ریزی شده است به رشته های مرکز اضافه خواهد شد.

رستمی ابراز امیدواری کرد امضاء تفاهم نامه همکاری و شروع فعالیت‌های مشترک مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شعبه قم با دانشگاه قم فصل جدیدی را در همکاری‌های مشترک مراکز دانشگاهی در استان ایجاد نماید و الگوی مناسبی برای دیگر مراکز دانشگاهی باشد.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری‌های مشترک علمی و پژوهشی به امضاء معاون پژوهشی دانشگاه قم و رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم رسید.

 

کلید واژه ها: علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم تفاهم نامه دانشگاه قم


نظر شما :