مسئولین جهاد دانشگاهی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم تاکید کردند:

دوره‌های آموزشی کارکنان دولت هدفمند و نظام یافته برگزار شود

۱۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۵ کد : ۳۱۷۷۷ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۶۳
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم و مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نشستی چالش‌های برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت را بررسی کردند و راهکارهای مناسب را در دستور کار قرار دادند و بر برگزاری هدفمند و نظام یافته دوره‌های آموزشی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی تاکید کردند.
دوره‌های آموزشی کارکنان دولت هدفمند و نظام یافته برگزار شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این دیدار که با حضور معاونین و مدیران جهاد دانشگاهی و مرکز آموزش و پژوهش‌های سازمان مدیریت برگزار شد حاضرین در بحث‌های کارشناسی مجزا فرایند برگزاری دوره‌های آموزشی را تحلیل و تسهیل کردند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این نشست با اشاره به این که بخشی از آموزش‌ها غیر هدفمند برگزار می‌شود و آورده ای برای فراگیر ندارد گفت: ممکن است فراگیر مربوطه دانش این دوره‌ها را قبلا کسب کرده باشد و دستگاه اجرایی مربوطه صرفا برای تکمیل ساعات آموزش در پرونده کارگزینی، وی را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی کرده باشد.

دکتر محمد حیدری افزود: باید آموزش هایی تدوین شود که فراگیر بصورت شخصی هم از محتوای دوره بهره بگیرد مانند آشنایی با محیط‌های جدید در فضای مجازی و دوره آشنایی با بورس، این جذابیت باعث رغبت کارکنان برای شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان می‌شود.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم نیز در این نشست نگاه به آموزش و نیروی انسانی را در استان نگاه ضعیفی دانست و گفت: دستگاه‌های مختلف با توجه به بودجه ای هر سال برای پژوهش در نظر گرفته اند هزینه می‌کنند و به بحث پژوهش اهمیت می‌دهند اما موضوع آموزش بودجه پیشبینی شده ای مختص خود ندارد و با بی مهری مواجه می‌شود.

علی مهدی نیا ادامه داد: در بحث آموزش به سمتی می‌رویم که سازمان مدیریت برگزار کننده دوره‌های آموزشی نباشد بلکه سیاست گذاری و هدایت این دوره‌ها را برعهده داشته باشد و برگزاری دوره‌های آموزشی را به دانشگاه‌ها واگذار کند.

وی با اشاره به این که چشم انداز سازمان مدیریت شرکت حداکثری کارکنان دولت در دوره‌های آموزشی است گفت: دستگاه‌های استان باید از کارکنان آموزش دیده و دانا منتفع شوند تا بتوانند با کیفیت بهتری به مردم خدمات بدهند، این آموزش‌ها باید به صورت نظام یافته و در امتداد هم برگزار شود بطوری که پیش نیاز و هم نیاز دوره‌ها در برگزاری آنها رعایت شود.

مهدی نیا از زحمات اعضای جهاد دانشگاهی استان قم در برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان مدیریت تشکر کرد و گفت: دوره‌های کارکنان دولت را باید نهاد‌های علمی مانند جهاد دانشگاهی برگزار کنند که زیرساخت‌های لازم برای برگزاری صحیح دوره‌های عمومی و تخصصی را دارند و بدون چالش فرایند آموزش را از ابتدا تا انتها طی می‌کنند و مطلوب ترین نتیجه را ارائه می‌دهند.

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در این نشست گزارشی از اجرای دوره‌های آموزشی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم در جهاد دانشگاهی ارائه کرد و گفت: 56 دوره آموزشی به مدت 558 ساعت در همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سال 1399 برگزار شد و 2138 نفر در این دوره‌ها شرکت کردند.

علی حسینی با بیان این که جهاد دانشگاهی نگاه درآمدی به دوره‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ندارد گفت: در این همکاری گاهی حتی هزینه حق التدریس استاد هم تامین نمی شود با این وجود تمام تلاشمان را کرده ایم تا فرایند ثبت نام و برگزاری دوره‌ها به بهترین شکل انجام شود.

حسینی از راه اندازی گروه مجازی رابطین آموزشی دستگاه‌های اجرایی خبر داد و گفت: با توجه به این که گاه مکاتبات انجام شده در زمان مناسب به رابطین آموزشی دستگاه‌های استان نمی‌رسید رابطین آموزشی استان را در یک گروه مجازی گرد هم آورده‌ایم تا اطلاع رسانی‌های مربوط به دوره‌های سازمان مدیریت از آن طریق سریع تر انجام شود.

کلید واژه ها: سازمان مدیریت و برنامه ریزی مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری


نظر شما :