وسواس بیشتر در انتخاب و پرورش مدیران آینده ضروری است

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۷ کد : ۳۱۰۱۳ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۸۱
شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم توسط ارزیابان حرفه‌ای کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی ارزیابی شد.
وسواس بیشتر در انتخاب و پرورش مدیران آینده ضروری است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم در حاشیه نشست کانون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قم، با اشاره به اهمیت و ضرورت شایسته سالاری در سازمان‌ها، به‌ویژه در دستگاه‌های اجرایی بخش عمومی و دولتی، افزود: با توجه به اهمیت جایگاه مدیریتی، به‌نظر می‌رسد که سازمان‌ها نگاه ویژه‌تری را به سمت‌های مدیریتی داشته باشند و با وسواس بیشتری به انتخاب و پرورش مدیران آینده خود بپردازند.

وی تصریح کرد: با توجه به توسعه روش شناسی‌های علمی در حوزه منابع انسانی و مطرح شدن نظریه شایستگی در ادبیات تخصصی، امروز جهت‌گیری اصلی سازمان‌های پیشرو، طراحی همه فرآیندهای منابع انسانی بر مبنای شایستگی است، بنابراین امروز ابزارها و روش‌شناسی‌های سنجشی و پرورشی نیز با رویکرد شایستگی‌محور طراحی و پیاده‌سازی می‌کردند.

حسینی بیان کرد: ارزیابی یک فرآیند، روند و نظام است که یکسری افرادی که متخصص، باتجربه، ماهر، و آموزش دیده هستند افرادی را که می‌خواهند مورد سنجش، ارزیابی و رصد قرار بگیرند را با یکسری ابزارها و تکنیک‌هایی همچون؛ مصاحبه مبتنی بر شایستگی، بحث گروهی، بازیهای مدیریت، ایفای نقش، ارائه شفاهی، موردکاوی و تکنیک جستجوی اطلاعات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

او افزود: این فرآیند در بسیاری از کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گرفته و در کشور ما نیز از اوایل دهه ۸۰ شمسی استفاده می‌شد که جهاد دانشگاهی در این خصوص پیشرو بوده است.

عضو کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی نیز در این گفتگو از برگزاری آزمون ارزیابی و توسعه شایستگی مدیران دستگاه‌های اجرایی در ۳۲ استان کشور تاکنون خبر داد.

سید رفیع موسوی، با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا تیم‌های این کانون به استان‌ها بروند و این آزمون را در واحدهای استانی جهاد دانشگاهی برگزار کنند.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی با توجه به پیشینه درخشان و تخصصی خود در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی و با بهره مندی از بزرگ‌ترین شبکه آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی در کشور و نیز بهره‌گیری از متخصصان مستعد و باتجربه در حوزه‌های روان‌شناسی صنعتی سازمانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک و روان‌سنجی و با اخذ مجوزهای لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور، اقدام به طراحی و اجرای کانون‌های ارزیابی و توسعه در سطح کشور و در دستگاه‌های مختلف اجرایی و صنایع مختلف تولیدی و خدماتی کرده است.

کلید واژه ها: کانون ارزیابی شایستگی مدیران دستگاه های اجرایی


نظر شما :