رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از فعالان روابط عمومی تقدیر کرد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۱۵ کد : ۳۰۹۰۹ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۲۷
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی را به مدیر روابط عمومی و رابطین خبری این واحد تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد زحمات فعالان روابط عمومی که برای انعکاس زحمات سایر جهادگران واحد متحمل می‌شوند نزد خداوند ماجور باشد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم از فعالان روابط عمومی تقدیر کرد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری روز دوشنبه 27 اردیبهشت ماه در آیین تجلیل از فعالان روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم رسالت روابط عمومی را رسالتی بزرگ برشمرد و گفت: گاه درست ارائه نشدن یک کار بزرگ باعث شکست آن می‌شود و گاه درست ارائه شدن یک کار کوچک باعث وسعت و رونق آن فعالیت در جامعه است.

وی به فعالیت‌های جاری روابط عمومی‌های سازمان‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه توقعاتی مدیران برخی سازمان‌ها که از روابط عمومی‌ها دارند توقعات متناسبی با رسالت روابط عمومی‌ها نیست. گاه مشاهده می‌شود روابط عمومی‌ها مشکل گشای مدیران شده‌اند، صدای مدیران را می‌رساند و صدای اعتراض‌های به حق را می‌پوشاند در حالی رسالت روابط عمومی‌ها با این نوع عملکرد کاملا منافات دارد.

حیدری به تخصص گرایی در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: گاه مشاهده می‌شود افرادی در ادارات روابط عمومی مشغولند که تخصص این کار را ندارند، در حالی که روابط عمومی یک علم است و نیروهای متخصص این کار باید در اداره روابط عمومی مشغول باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم افزود: بحث روابط عمومی از دو منظر برای ما مهم است منظر اول ساماندهی اطلاعات و اطلاع رسانی اخبار که بین واحدهای جهاد دانشگاهی انجام می‌شود تا از کار یکدیگر باخبر شوند و بتوانند به یکدیگر کمک کنند و منظر دوم ارتباط با بیرون از مجموعه جهاد دانشگاهی است که ما مقدار زیادی در این مسأله مشکل داریم، بخشی از این موضوع برعهده رئیس و معاونین واحد است و بخشی نیز بر عهده روابط عمومی است که باید کوشش بیشتری در این حوزه داشته باشد.

حیدری در ادامه گفت: به هر حال روابط عمومی ما یک نفر است و شما هم به عنوان رابطین خبری در بخش‌های مختلف مشغول هستید و فرصت چندانی برای پرداختن به مسائل خبری و اطلاع رسانی ندارید.

وی با اشاره به لزوم فعالیت رابطین خبری در معاونت پژوهشی و مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: آقای مهندس شریعتی باید زحمتی بکشد و یک نفر از معاونت پژوهشی و یک نفر از مرکز علمی کاربردی را به عنوان رابط خبری مشخص کند و این افراد را برای انتقال اخبار و البته ساماندهی اطلاعات و ارتباطات در واحد و خارج از واحد بطور مختصر آموزش دهد.

حیدری با قدردانی از زحمات رابطین خبری جهاد دانشگاهی واحد استان قم در بخش‌های مختلف از فعالیت علی شریعتی به عنوان مدیر روابط عمومی واحد در سال 1399 تقدیر کرد و گفت: از اقدامات شایسته روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم در سال جدید تدوین تقویم کاری این اداره است که یکی از موضوعات دیده شده در این تقویم گرامیداشت مناسبت‌های ملی و بین المللی و تکریم شاغلین بخش‌های مختلف واحد است که باعث انگیزه مضاعف در جهادگران می‌شود.

وی به کسب رتبه روابط عمومی برتر جهاد دانشگاهی در سال 1398 اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد این رتبه هر سال توسط علی شریعتی برای جهاد دانشگاهی واحد استان قم کسب شود.

 

اخبار جهاد دانشگاهی واحد استان قم آیینه زحمات جهادگران این واحد است

در ادامه این نشست مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم از کوشش جهادگران این واحد در سازمان دانشجویان، مرکز نوآوری و شکوفایی و معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی در حوزه خبر رسانی و به عنوان رابطین خبری تقدیر کرد و پوشش مناسب اخبار واحد در وبسایت جهاد دانشگاهی و رسانه‌های استان را ثمره انتقال به موقع اخبار و اطلاعات رویدادها توسط این جهادگران دانست.

علی شریعتی با اشاره به این که مطالب وبسایت جهاد دانشگاهی استان قم آیینه فعالیت‌های جهادگران در بخش‌های مختلف این واحد است گفت: تعداد اخبار یک حوزه نشان دهنده محرمانگی یا روزمرگی اخبار یا عمومی و متنوع بودن این فعالیت هاست، همینطور تمایل مسئولین بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی به کیفیت و کمیت انتشار اخبار حوزه کاری‌شان در وبسایت واحد و به تبع آن در رسانه‌های استان تاثیرگذار است.

وی به انتخاب روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم به عنوان روابط عمومی برتر اشاره کرد و افزود: موفقیت در حوزه روابط عمومی و کسب رتبه روابط عمومی برتر در سال 1398 نیز ثمره تلاش همه همکاران بود و این که تمام اتفاقات خوب بصورت همزمان رخ داده بود بطوری که هم ابزار مناسب در اختیار روابط عمومی قرار گرفته بود و هم همکاران هم‌افزایی خوبی در این حوزه داشتند.

شریعتی با تاکید بر ضرورت پویایی و استمرار آموزش‌های تخصصی حوزه روابط عمومی گفت: با توجه به پویایی ابزار اطلاع رسانی، تغییرات بدون توقف ابزار اطلاع رسانی و تمایلات جوامع به نحوه اطلاع یابی از اخبار، آموزش و تقویت نیروی انسانی خصوصا در حوزه روابط عمومی چیزی نیست که بتوان از آن گذشت، این آموزش‌ها چه در حوزه مدیریت روابط عمومی و چه در حوزه تولید خبر و انتشار آن باید استمرار و تداوم داشته باشد.

مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به نظر رئیس این واحد مبنی بر لزوم فعالیت خبری بیشتر در معاونت پژوهشی و مرکز علمی کاربردی این واحد گفت: باید با بازنگری در انتصاب رابطین خبری از افرادی تقاضا کنیم دراین حوزه فعالیت داشته باشند که بتوانند همزمان با فعالیت اصلی شان اطلاعات و اخبار لازم برای تولید خبر را به موقع و با کیفیت مناسب به اداره روابط عمومی ارسال کنند.

شریعتی افزود: انتظار نداریم رابطین خبری اخبار را بصورت حرفه‌ای تنظیم کنند و یا اگر خبر تنظیم می‌کنند برای آن خبر تیتر انتخاب کنند، همین که اطلاعاتی را انتقال دهند که برای آگاه سازی افراد ناآگاه به آن موضوع، مناسب باشد کافی است تا بتوانیم از آن اطلاعات برای تنظیم خبر استفاده کنیم.

علی شریعتی در ادامه با قدردانی از زحمات و حمایت‌های رئیس جهاد دانشگاهی استان قم خطاب به وی گفت: اگر ما اینجا هر فعالیتی انجام داده‌ایم خوب‌هایش به پای شماست که حمایت کرده‌اید و بدهایش به پای ماست که خبره نیستیم، هر موفقیتی که کسب می‌شود از حسن نظر و توجه جنابعالی و فرصتی است که در اختیار ما قرارداده‌اید تا خدمت کنیم و بیاموزیم، و امروز تقاضا داریم در فرصتی که برای خدمت در این حوزه داریم بطور مستمر روابط عمومی را هدایت کنید و به ما آموزش دهید تا بتوانیم هر روز کارهای بهتر را بهتر انجام دهیم و کارهای بد را حذف کنیم تا به پیشرفت واحد و سربلندی خودمان کمک کنیم.

 

فعالیت روابط عمومی محدود به حوزه خبر نیست

ریحانه زارعی، مدیر سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد استان قم و رابط خبری روابط عمومی این واحد نیز در این نشست با بیان این که پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد خود را با موضوع اثربخشی روابط عمومی در بانک ملی ایران ارائه کرده‌است گفت: فعالیت‌های روابط عمومی تنها به بحث خبر و انتشار آن محدود نمی شود و ساماندهی روابط درون سازمانی و برون سازمانی برعهده روابط عمومی است که سیستم ارتباط با مشتری را نیز شامل می‌شود.

زارعی تنظیم و اجرای تقویم کاری روابط عمومی و تبریک روز تولد کارکنان را از اقدامات شایسته روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم دانست و گفت: این گونه اقدامات و تکریم افرادی که رتبه هایی در استان یا در بین واحد‌های سازمانی جهاد دانشگاهی کسب می‌کنند باعث افزایش انرژی و انگیزه جهادگران شده‌است.

 

با الگوبرداری از اخبار حرفه‌ای بهتر خبر می‌نویسیم

زینب بالار مسئول دفتر معاونت آموزشی و رابط خبری روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم نیز با تشکر از زحمات مدیر روابط عمومی این واحد بیان کرد: مشغله بسیاری که دارم اجازه فعالیت بیشتری در حوزه تهیه خبر نمی‌دهد اما سعی می‌کنم با الگو برداری از اخبار حرفه‌ای که قبلا تنظیم شده است خبر خوبی تهیه کنم و امیدوارم در این الگوبرداری خوب عمل کنم.

 

در تنظیم خبر حرفه ای نیستیم، تعامل بیشتر شود

یاسر شریفی مدیر شعبه سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در استان قم و رابط خبری روابط عمومی این واحد نیز در این نشست روز روابط عمومی را تبریک گفت و از انعکاس خوب فعالیت‌های جهادگران تقدیر کرد.

شریفی در ادامه گفت: واقعا جای تشکر دارد که سایت جهاد دانشگاهی قم همیشه به روز است، به سایت‌های سازمان‌های دیگر که مراجعه می‌کنیم گاه هیچ اطلاعاتی به دست نمی‌آوریم و محل درج اخبار و اطلاعات مربوط نمی‌یابیم.

وی با بیان این که ما خبرنگار نیستیم و توان تنظیم حرفه‌ای اخبار را نداریم گفت: تعامل و سازش بیشتر روابط عمومی در دریافت اطلاعات و اعمال ویرایش بیشتر اخبار از جانب این اداره باعث سرعت بیشتر در نشر اخبار واحد خواهد شد.

 

الگو برداری زمینه موفقیت افراد و جوامع است

علی شریعتی در ادامه این نشست در پاسخ به زینب بالار گفت: بسیاری از افراد یا جوامع موفق، راه خود را با الگو برداری آغاز کرده‌اند و این الگوبرداری زمینه موفقیت این افراد و جوامع شمرده می‌شود، رونویسی از دست افراد خبره قطعا باعث پیشرفت است، نباید از الگو برداری بترسیم، بلکه با الگو برداری صحیح و اعمال تغییرات و خلاقیت‌های بجا می‌توانیم سطح مهارت خود را در زمینه‌های مختلف ارتقاء دهیم.

وی به صحبت‌های ریحانه زارعی اشاره کرد و گفت: افزودن یک فرایند در یک اداره مستلزم مدیریت بهتر، آموزش و چابک سازی نیروی انسانی، تامین زیرساخت‌های لازم اداری و سخت افزاری و در صورت نیاز جذب نیروی انسانی متخصص در آن حوزه است، پس مطالبه فعالیت‌های بیشتر از افراد هزینه دارد و این هزینه را طبیعتا واحد باید پرداخت کند، شاید یک راه چابک سازی اداره تودیع و معارفه مدیر روابط عمومی باشد، هرچند شاید مطالبی که فرمودید مسئله جهاد دانشگاهی قم نباشد به هرحال ابتدا باید مشکل را شناخت و سپس برای رفع آن به شکل اصولی اقدام کرد.

شریعتی با اشاره به صحبت‌های یاسر شریفی بر ضرورت حساسیت‌های روابط عمومی در تولید خبر تاکید کرد و افزود: اگر مردم یک شبکه تلوزیونی را کمتر نگاه می‌کنند به دلیل خالی بودن کنداکتور برنامه‌های آن شبکه تلوزیونی نیست بلکه به دلیل خوب نبودن برنامه‌های آن شبکه است پس اگر حساسیتی در دریافت و انعکاس اطلاعات یک رویداد در خبر وجود دارد این حساسیت‌ها برای اغنای بیشتر اخبار از اطلاعات مورد نیاز خواننده و در نهایت خواندنی شدن اخبار واحد است در غیر این صورت تنها پرکردن صفحات یک وبسایت یا نشریه لطفی ندارد.

در پایان این نشست از مدیر روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم و رابطین خبری این اداره با اهدای لوح تقدیر و  گل سرخ تجلیل شد.

فعالان روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قم نیز با اهدای گل به رئیس این واحد از حمایت‌های وی تقدیر کردند.

 

لوح تقدیر مدیر روابط عمومی   لوح تقدیر زینب بالار   لوح تقدیر ریحانه زارعی   لوح تقدیر یاسر شریفی

کلید واژه ها: روابط عمومی روابط عمومی برتر جهاد دانشگاهی روز روابط عمومی علی شریعتی


نظر شما :