در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صورت گرفت:

راه اندازی کارگاه تولید پوشاک پارس تن پوش آرا

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۱ کد : ۲۹۰۳۹ آموزشی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۴۳۷
کارگاه تولید پوشاک پارس تن پوش آرا با کمک پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم با حضور دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم و برخی از مسئولان ذیربط در محله شهر قائم راه اندازی شد.
راه اندازی کارگاه تولید پوشاک پارس تن پوش آرا

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم اعظم صفری مقدم پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان قم با تهیه مواد اولیه، آموزش متقاضیان اشتغال و تامین بازار فروش محصولات با همکاری جهاد دانشگاهی و پی گیری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم این کارگاه را در ملکی که متعلق به شرکت پست استان قم است راه اندازی کرد.

این کارگاه در حالی با ظرفیت 7 نفر شروع به فعالیت کرد که نیروهای آن، توسط دبیرخانه طرح مشاغل خانگی از متقاضیان ثبت نامی مشاغل خانگی  به پیشران طرح معرفی شدند.

اعظم صفری مقدم به عنوان پیشران این پروژه عنوان کرد: با هزینه های صورت گرفته موفق به اجاره ساختمان سابق پست در شهرقائم شدیم تا برای خانم های بی‌سرپرست یا بدسرپرست کارگاه تولیدی پوشاک را راه‌اندازی کنیم تا با فروش پوشاک تولیدی توسط آن‌ها بتوانیم کسب درآمدی برایشان به ارمغان بیاوریم.

وی افزود: این نیروها توسط بنده آموزش دیده و به تولید پوشاک مشغول می‌شوند اما اکنون با مشکل کمبود تجهیزات مواجهیم و امیدواریم تا مسئولین و خیرین به ما در راستای تحقق اهداف بالاتر کمک کنند.

صفری مقدم ادامه داد: تاکنون ۱۶ نیرو در این کارگاه اشتغال دارند درصورتی که با تامین تجهیزات می‌توانیم تا ۵۰ نفر نیروی شاغل در این کارگاه داشته باشیم.

گفتنی این کارگاه با رویکرد آموزشی تولیدی در سطح محله برای ایجاد توسعه پایدار و مشاغل خانگی راه‌اندازی شد که متقاضیان اشتغال در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بعد آموزش در کارگاه می توانند فعالیت اقتصادی خود را در منزل ادامه دهند و شبکه جدیدی در حوزه تولید پوشاک زنانه و بچه گانه در سطح محله شهر قائم ایجاد کنند.

شایان ذکر است طی شش ماه گذشته تعاملات مناسبی در زمینه اشتغال و کارآفرینی میان جهاد دانشگاهی و شرکت پست استان قم صورت گرفت که از جمله این تعاملات می توان بهره برداری از ساختمان متعلق به شرکت پست در محله شهر قائم را مورد اشاره قرار داد.

کلید واژه ها: شرکت پست استان قم طرح مشاغل خانگی الگوی نوین مشاغل خانگی دفتر تسهیلگری و توسعه محلی


نظر شما :