رئیس جهاد دانشگاهی کشور تاکید کرد:

ظرفیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی در خدمت حوزه‌های علمیه کشور

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۴ کد : ۲۶۴۰۷ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۲۳
رئیس جهاد دانشگاهی کشور بر لزوم افزایش همکاری‌های مشترک این نهاد و جامعه روحانیت کشور تاکید کرد.
ظرفیت‌های گسترده جهاد دانشگاهی در خدمت حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکترحمید رضا طیبی امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین ربانی، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در علوم جدید مانند سلول درمانی که در آینده ای نزدیک جایگزین دارو درمانی می شود، درمان زخم‌های دیابتی، گیاهان دارویی، فنی، کشاورزی، اصلاح نژاد دامداری با تکنیک شبیه سازی و... به پیشرفت‌های گسترده ای دست یافته است.

وی با بیان این که مجموعه جهاد دانشگاهی توان اجرای کارهای بزرگی را در کشور دارد، اظهار کرد: مشکلی در تولید فناوری و توسعه آن وجود ندارد و فقط باید توان ملی را باور کنیم و با برنامه ریزی و اجرای به موقع داشته باشیم تا در زمان مناسب بهره برداری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور یادآور شد: درحوزه  آموزشی جهاد دانشگاهی دارای دو دانشگاه، یک دانشکده علوم پزشکی، شش موسسه آموزش عالی، ۴۶مرکز آموزش علمی کاربردی، ۱۳۰ مرکز آموزش کوتاه مدت عمومی و تخصصی درسراسرکشور است.

وی افزود: زمانی که در سال ۹۲ به عنوان اعضای آموزش شورای انقلاب فرهنگی به حضور مقام معظم رهبری رسیدیم، ایشان از القای فرهنگ بیگانه از طریق متون انگلیسی ابراز نگرانی کردند و فرمودند ما متون انگلیسی و منابعی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی نداریم که در همین راستا ما یک مجموعه هشت جلدی را  در دست تدوین داریم.

وی با اشاره براینکه در منابعی که از دولت گرفتیم، ضریب چهار تا پنج برابر ارزش افزوده ایجاد کرده ایم، خاطر نشان کرد: در حوزه‌های فرهنگی موسسات مختلف، سه خبرگزاری، مرکزانتشارات و ... داریم و یک مرکز افکار سنجی داریم که وجود این مرکز بسیار ضروری است؛ زیرا زمانی که برنامه‌ای در کشور اجرا می‌شود باید نتیجه آن به مدیران منعکس گردد تا بتوانند برنامه‌های خود را اصلاح کنند.

طیبی با تاکید بر این که نگاهی سودمند به اشتغال عمومی و خانگی داریم، بیان کرد: احساس وظیفه داریم که در راستای توانمندی‌های جهاد دانشگاهی همکاری هایی باحوزه علمیه داشته باشیم و امیدواریم با تفاهم نامه‌های همکاری با حوزه علمیه را ارائه بدهیم و خدمات موردنیاز خود را نیز دریافت کنیم.

کلید واژه ها: رئیس جهاد دانشگاهی تفاهم نامه مرکز خدمات حوزه های علمیه


نظر شما :