رییس جهاد دانشگاهی تاکید کرد:

همکاری جهاد دانشگاهی با موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) در زمینه‌ی درمان ناباروری

۱۵ آذر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۴ کد : ۲۵۳۶۹ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۹۴
رییس جهاد دانشگاهی در نشست مشترک با مسئول موسسه حضرت خدیجه(س) بر گسترش همکاری‌ها در زمینه‌ی درمان ناباروری با این خیریه تاکید کرد.
همکاری جهاد دانشگاهی با موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) در زمینه‌ی درمان ناباروری

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی، دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی، شنبه ۱۵ آذرماه در نشست مشترک با حجت‌الاسلام زهیر ثباتی مقدم مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) که با حضور دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری، دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی این نهاد و دکتر محمد حیدری رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد گفت: جهاد دانشگاهی از ابتدای تاسیس در سال ۱۳۵۹ توسعه علمی و فناوری را علاوه بر کارهای فرهنگی در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی و علوم انسانی و اجتماعی تمرکز خود را بر فناوریهای قرار داده تا نیاز مردم و صنعت را رفع کند.

رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اقدامات این نهاد در حوزه درمان ناباروری عنوان کرد: درگذشته برای درمان ناباروری مردم مجبور بودند به خارج از کشور مراجعه کنند، اما باکارهای علمی که در جهاد دانشگاهی انجام شد در حال حاضر این درمان توسط تیم‌های علمی در این نهاد دنبال می‌شود.

وی بابیان اینکه یکی از راه‌های افزایش جمعیت در کشور تمرکز بر درمان زوج‌های نابارور است گفت: هم‌اکنون ۲۰ درصد از زوج‌های کشور با مشکل ناباروری دست‌وپنجه نرم می‌کنند که در این رابطه از همکاری با این موسسه خیریه جهت گسترش خدمات درمان ناباروری استقبال می‌کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی همچنین به اقدامات این سازمان در حوزه درمان سرطان پستان در زنان و سلول درمانی یا طب بازیافتی و درمان زخم‌های مزمن اشاره کرد و گفت: در این  زمینه کارهای علمی خوبی توسط پژوهشگاه‌های جهاد دانشگاهی در حال انجام است.

دکتر طیبی همچنین به موضوع اشتغال به خانگی اشاره کرد و افزود: در طرح مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توانمندی افراد استفاده می‌کند تا آن‌ها با یک سری آموزش‌ها بتوانند به بازار کار وصل شوند و بفروشند.

حجت‌الاسلام ثباتی مقدم نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌های این خیریه ارائه داد و گفت: موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) فقط با پشتوانه مردمی و بدون دریافت هیچ‌گونه بودجه‌ای اداره می‌شود.

مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) بابیان اینکه دفتر اصلی خیریه در قم است، اما در سراسر کشور نیز نماینده دارد گفت: در حوزه درمان ناباروری از ۴۴ هزار زوج ثبت‌نام کردیم که در حال حاضر ۷۰۰ زوج نابارور تحت پوشش قرار گرفتند و فرایند درمان ۲۰۰ زوج در قم شروع‌شده است.

وی بابیان اینکه 100 درصد هزینه درمان افرادی که ازلحاظ معیشتی مشکل‌دارند توسط خیریه پرداخت می‌شود ادامه داد: برای مابقی نیز از طریق وام‌های قرض‌الحسنه کمک می‌شود.

مسئول موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) همچنین به همکاری با جهاد دانشگاهی واحد قم درزمینه‌ی درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: این آمادگی وجود دارد تا در سایر استان‌ها نیز این همکاری در رابطه با درمان ناباروری دنبال شود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد قم نیز در ابتدای این جلسه به ارایه گزارشی از فعالیت‌های موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) پرداخت و گفت: این موسسه خیریه از طریق کمک‌های خیرین، کمک‌های معیشتی و حمایت‌های فرهنگی، آموزشی و اشتغال را برای افراد نیازمند ارایه می‌دهد.

وی بابیان اینکه یکی از دغدغه‌های موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) تحدید جمعیت در کشور است گفت: در همین راستا و به‌منظور حل مشکلات درمان ناباروری همکاری‌های جهاد دانشگاهی قم با این خیریه آغازشده است.

مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی نیز در این جلسه بابیان اینکه جهاد دانشگاهی به بحث نیازهای مغفول مانده مردم ورود می‌کند عنوان کرد: در حال حاضر 110 مرکز ناباروری در کشور داریم که 9 مرکز آن توسط جهاد دانشگاهی اداره می‌شود، اما همین مراکز ۴۰ درصد درمان ناباروری کشور را بر عهده‌دارند.

وی بابیان اینکه این درمان‌ها در بخش خصوصی با هزینه‌های بیشتری انجام می‌شود عنوان کرد: استقبال از مراکز درمان ناباوری جهاد دانشگاهی به‌غیراز تعرفه، اعتمادی است که مردم به این نهاد دارند.

دکتر جاوید همچنین به موضوع درمان زخم‌های مزمن در جهاد دانشگاهی پرداخت و گفت: هم‌اکنون ۸ تا ۱۲ میلیون نفر بیمار دیابتی در کشور داریم که یکی از مشکلات آن‌ها زخم‌های دیابتی است که می‌توانیم این خدمات را نیز به این بیماران ارایه دهیم.

کلید واژه ها: موسسه حضرت خدیجه(س) درمان ناباروری سرطان پستان سلول درمانی


نظر شما :