روحیه خلاق و مخلصانه دانشجویی یکی از ارکان قدرت کشور است

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۱ کد : ۲۵۳۵۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۲۴
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم روحیه دانشجویی که سرشار از خلاقیت و کار مخلصانه است را برگ برنده کشور در همه عرصه‌ها و یکی از ارکان قدرت ملی دانست.
روحیه خلاق و مخلصانه دانشجویی یکی از ارکان قدرت کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری با تهینت روز ۱۶ آذر روز دانشجو و سالروز تاسیس خبرگزاری ایسنا، گفت: در این روزچند تن از دانشجویان نخبه کشور جان خود را برای استقلال و آرمان آزادی خواهی ملت ایران فدا کردند و پس از آن در نهضت اسلامی امام راحل دانشجویان جوان ما بار دیگر به صحنه آمدند و برگ زرین دیگری از تاریخ پرافتخار ایران را رقم زند.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی نیز امام راحل علاقه وافری به جوانان و دانشجویان داشتند و همیشه این قشر را مورد تفقد خود قرار می‌دادند چنانکه ایجاد نهادی به نام جهاد دانشگاهی برآیند و مصداق واقعی این نگاه حکیمانه و پدرانه به نسل جوان کشور بود. همین نگاه حکیمانه باعث شد دانشجویان ما در دوران جنگ با علم و تخصص خود در کنار تعهد و روحیه بسیجی و جهادی وارد عمل شوند و بتوانند با نیروی علم و تقوا و شجاعت مثال زدنی خود حصرهای ظالمانه علمی و فنی و نظامی دشمن را بکشنند.

وی تصریح کرد: خاطرات بسیاری از حماسه آفرینی جوانان متخصص و دانشجو در زمان جنگ وجود دارد که اگر نسل جوان امروز با این رشادت‌ها آشنا شود قطعا نقش مهمی در فعالیت‌های آنها خواهد داشت. همین امروز نیز جوانان دانشجوی ما هستند که توانستند میله‌های فولادین محاصره خصمانه اقتصادی، علمی، فناوری و.. دشمن علیه ملت ایران را بشکنند و در سخت‌ترین روزهای کشور به یاری مردم و انقلاب شتافتند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: یکی از مهمترین نهادهایی که پس از انقلاب اسلامی ماوا و محل حضور و بروز استعدادهای نخبگان دانشجویی کشور بود، جهاد دانشگاهی است که از موالید خوشنام و مبارک انقلاب اسلامی است. این نهاد مبارک توانسته است با توان علمی بالای دانشجویان و عزم راسخ فعالان دانشجو و اساتید خود به مرزهای علم در بسیاری از شاخه‌های علمی دست یابد و کشور را از وابستگی به شرق و غرب نجات دهد.

وی گفت: تاسیس خبرگزاری ایسنا نیز از جمله اقدامات بسیار مهم این نهاد انقلابی بود که اولین رسانه مستقل کشور را با حضور گسترده دانشجویان شکل داد که این رسانه امروز توانسته دامنه نفوذ خود را در عرصه‌های مختلف توسعه دهد و به یکی از بهترین مراکز تولید و نشر خبر در کشور و منطقه تبدیل شود.

حیدری بیان کرد: هرگاه روحیه دانشجویی که مطالبه گر، جهادگر، کار مخلصانه، هدفمند، همراه با شور و نشاط و تدبیر است در امورات مختلف ما ساری و جاری شد، موفقیت‌های عظیمی به دست آوردیم که از جمله آنها می‌توان به فعالیت‌های بزرگ فنی و مهندسی و نظامی در جنگ و پس از آن اشاره کرد. توسعه فعالیت‌های دفاعی کشور با حضور همین دانشجویان و اساتید شکل گرفت که امروز به خاری در چشم دشمنان انقلاب ما مبدل شده است.

وی گفت: نباید روز دانشجو را با مسایلی چون حزب گرایی انحرافی و سیاست زدگی آلود بلکه آنچه دانشجویان باید با خود داشته باشند روحیه خدمت به کشور و مردم و تعهد انقلابی به آحاد مختلف ملت و رفع نیازهای علمی، فکری، فرهنگی، فنی و... مملکت اسلامی است. در واقع این روحیه مخلصانه و شجاعانه دانشجویی برگ برنده کشور در مواجهه با همه مشکلات است. دانشجویان یکی از ارکان مهم قدرت ملی به شمارمی روند.

کلید واژه ها: روز دانشجو ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران


نظر شما :