رییس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو تاکید کرد:

انجام کارهای بزرگ در جهاددانشگاهی با تکیه برتوان نیروی دانشجویی/لزوم نقش آفرینی آنها در راستای خودکفایی ملی

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۶ کد : ۲۵۳۱۵ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۰۵
رییس جهاد دانشگاهی به مناسبت فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو پیامی صادر کرد.
انجام کارهای بزرگ در جهاددانشگاهی با تکیه برتوان نیروی دانشجویی/لزوم نقش آفرینی آنها در راستای خودکفایی ملی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی متن پیام دکتر حمیدرضا طیبی به این شرح است:
 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

16 آذرماه یکی از روزهای افتخارآمیز در تاریخ کشورمان است که از آن به‌عنوان نماد آگاهی، پویایی و استکبارستیزی و نقطه عطف جنبش دانشجویی در ایران یاد می‌شود. روزی که نه‌تنها تداعی‌گر ایستادگی دانشجویان در برابر استعمار غرب و مبارزه با دشمنان خارجی ملت ایران در آن مقطع زمانی است، بلکه چراغ راه جوانان باایمان و آگاه ایران و مشتاقان و شیفتگان عزت، استقلال و پیشرفت این مرزوبوم در هر زمان دیگر و تا به امروز به‌حساب می‌آید.

تاریخ و عبرت‌های آن، رکن اساسی و مبنای هندسه سیاسی جنبش‌های بانشاط و عدالت‌خواهانه دانشجویی است.

دانشجویان مؤمن و بیدار، با این ابزار قدرتمند و تحلیل درست سوابق دشمنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های استکبار تا به امروز، گام برمی‌دارند. 

امسال در شرایطی روز دانشجو را گرامی می‌داریم که دشمنان با نقشه شوم رژیم تروریست صهیونیستی و آمریکای جهانخوار؛ دانشمند مبتکر، عالم عامل و مدیر انقلابی برآمده از ساحت مقدس دانشگاه، شهید دکتر فخری زاده را هدف بغض و کینه‌شان قرار داده و به شهادت رساندند. این اقدام جنایت‌کارانه یک‌بار دیگر اثبات کرد، امروز یکی از جلوه‌های مبارزه با استکبار در کنار ایستادگی، آزادی و آزادگی، حق‌طلبی و ظلم‌ستیزی، تکیه‌بر توان ملی، خودباوری و اعتماد به جوانان و دانشجویان این مرزوبوم است؛ اگر می‌خواهیم مسائل و مشکلات کشور را از پیش رو برداریم، چاره‌ای جز بهره‌مندی از نقش‌آفرینی دانشجویان و دانشگاهیان در راستای خودکفایی ملی و ارائه راهکار جهت برون‌رفت از این شرایط سخت نداریم.

نگاهی به سابقه شکل‌گیری نهاد انقلابی جهاددانشگاهی نیز حکایت از آن دارد که دانشجویان جوان و باانگیزه نقش مؤثری در تشکیل آن داشته‌اند و عملکرد پرافتخار آنان در طول سال‌های فعالیت این نهاد نشان داد انجام کارهای بزرگ با توان نیروهای دانشجویی و محققان جوان امکان‌پذیر است و آن‌ها در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از دفاع مقدس گرفته تا ایجاد نهضت علمی در کشور پیشگام بوده‌اند و حضور با بصیرت آنان در تحولات اساسی جامعه می‌تواند بسیاری از دل‌نگرانی‌های مردم را رفع کند.

این‌جانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، این روز را به دانشجویان آینده‌ساز میهن اسلامی، اساتید و دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی جهاددانشگاهی تبریک عرض می‌نمایم و به نمایندگی از همکاران جهادگر خود تاکید می‌کنم فرزندان ملت در سنگر خدمت به ملت سرافراز ایران اجازه نخواهند داد تا لحظه‌ای حرکت رو به رشد تولید علم و فناوری در کشور متوقف شود.


                                                                                     حمیدرضا طیبی
                                                                                        16 آذر 1399

 

کلید واژه ها: پیام رئیس جهاددانشگاهی روز دانشجو


نظر شما :