آیت الله سعیدی:

سرعت اخبار باید بر اساس صداقت باشد

۱۱ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۳ کد : ۲۳۴۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۱۳۷
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: سرعت ارائه اخبار باید بر اساس سلامت و صداقت باشد.
سرعت اخبار باید بر اساس صداقت باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین راه اندازی سرویس زیارت و گردشگری ایسنا منطقه قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) عنوان کرد: ایام عزاداری اباعبدالله الحسین و حرکت و آرمان ایشان از پر خبرترین و مهم ترین اخبار در تاریخ است.

وی افزود: کار خبرنگاری مانند شغل انبیاست؛ برای خبرنگارانی که که در نظام مقدس جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند، بسیار با اهمیت است که بدانند پیامبر اسلام نیز به عنوان یک آورنده خبر از سوی پروردگار است.

امام جمعه قم بیان کرد: استان قم به دلیل ویژگی‌هایی که دارد، در جهان بی‌نظیر است و اولینی است که نظیری ندارد، علت آن این است که قم، حرم اهل بیت است و جایگاه این شهر در روایات خصوصا در زمان آخر الزمان بسیار مورد تاکید بوده است و حساسیت در این شهر بسیار بالاست؛ باید این حساسیت برای کسانی که در این شهر فعالیت می‌کنند مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: اولویت خبر بر اساس سلیقه و عقاید متفاوت است، اگر نگاه بر اساس نظام و ولایت باشد، اولویت‌های خبری نیز باید بر این اساس تنظیم شود؛ کسانی که دلبند یک جریان مستمر تاریخی هستند، باید اولویت آن‌ها نیز در خبر بر اساس همین عقیده باشد.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این مدت طی صحبت هایی که فرمودند، اولویت‌هایی را قرار دادند که باید در اخبار نیز این اولویت‌ها مورد توجه قرار بگیرد؛ خبرهای بازاری و بر اساس شرایط روز در شان خبرگزاری ایسنا نیست.

وی گفت: سرعت ارائه اخبار باید بر اساس سلامت و صداقت باشد، به همین دلیل کسانی که به این چارچوب مقید هستند، ممکن است خبر را دیرتر ارائه دهند، این دو نگاه که هم اخبار صحیح و سریع برسد، بسیار اهمیت دارد؛ عقب ماندن از شایعات هیچ ارزشی ندارد و هدف باید این باشد که اخبار به درستی منتشر شود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) اظهار کرد: کسانی که به دنبال خبر هستند و حتی کسانی که با غرض ورزی به دنبال آن می‌روند، بالاخره مجبور به قضاوت می‌شوند و در نهایت اخبار صحیح مشخص می‌شود و بعد از مدتی مردم معتبرترین و موثق ترین خبرگزاری را می‌شناسند.

وی خاطرنشان کرد: در انعکاس اخبار حوزه علمیه نباید عجله صورت بگیرد و باید اخبار درست از این مرکز به مردم مخابره شود؛ عقل حکم می‌کند که برخی اخبار بیشتر مورد تأمل قرار بگیرد و این باید مورد توجه باشد.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: حضرت معصومه(س) بعد از حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) جایگاه بالایی دارند و در روایت ها آمده است که ایشان افضل اولاد امام موسی بن جعفر(ع) پس از امام رضا هستند.

وی گفت: حرکت حضرت معصومه از مدینه به سمت خراسان، یک طیف خبری را آغاز کرد و اکنون نیز حرم حضرت معصومه(س) یک منبع بزرگ خبر است و امیدواریم که اخبار این بارگاه مقدس به خوبی و درستی منعکس شود.

 

گالری تصاویر

 

کلید واژه ها: معاونت فرهنگی ایسنا گردشگری زیارت آستانه حضرت فاطمه معصومه (س)


نظر شما :