فرایند جذب متقاضیان مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی آغاز شده است

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۲ کد : ۲۲۸۷۲ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۷۸
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبر داد.
فرایند جذب متقاضیان مشاغل خانگی در جهاد دانشگاهی آغاز شده است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری روز شنبه 29 شهریور ماه در دیدار با مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی به صورت ملی تدوین شده است و در قم نیز این طرح با تکفل جهاد دانشگاهی اجرا می شود.

وی افزود: اخذ مجوز مرکز مشاوره خدمات کارآفرینی از جمله فعالیت‌های اخیر جهاددانشگاهی قم در این حوزه بوده است که امیدواریم به زودی شاهد افتتاح رسمی آن باشیم.

حیدری تصریح کرد: در کشورهای بزرگ دنیا توجه خاصی به این نوع مشاغل می شود. در کشور چین ۴۰۰ میلیون نفر از طریق مشاغل خانگی زندگی می‌کنند که این مساله نشانگر نقش مشاغل خانگی  در توسعه یک کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: این طرح در قم با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر دنبال می شود و امیدواریم که پس از اتمام مراحل اولیه وارد فاز اجرایی کار شویم و فعالیت ماندگاری در این حوزه دنبال شود.

در ادامه این دیدار علی حسینی معاون فرهنگی و آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز با تشریح مراحل مختلف این طرح گفت: شروع فعالیت ما در این طرح از ۶ شهریور بوده است و فرایند ثبت نام تا ۷ مهرماه به طول خواهد انجامید. تا کنون ده ها نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و اگر این طرح با طرح های دیگر مزیت دار و موازی تلفیق شود شاهد اثربخشی بیشتر آن خواهیم بود. زمینه‌های اشتغال هم به ۸ حوزه محدود شده است تا طرح پویایی بیشتری داشته باشد.

کلید واژه ها: مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار


نظر شما :