کارگاه صفر تا صد مشاغل خانگی در شهرقائم برگزار می‌شود

۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۱ کد : ۲۲۶۷۲ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۲۸
کارگاه آموزشی در راستای اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی ویژه ساکنین شهرقائم؛ روز سه شنبه ۲۵ شهریور با عنوان "صفر تا صد مشاغل خانگی" با حضور صاحبان مشاغل خانگی و علاقه مندان در مسجد قرآن و عترت برگزار می‌شود.
کارگاه صفر تا صد مشاغل خانگی در شهرقائم برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مدیر دفتر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی در قم بیان کرد: کارگاه صفر تا صد مشاغل خانگی با همکاری معتمدین محلی در راستای توانمند سازی ساکنین محله شهر قائم، برگزار می‌شود

یاسر شریفی در ادامه افزود: این کارگاه ساعت ده صبح روز سه شنبه 25 شهریور ماه در مسجد قرآن و عترت(نظری) برگزار خواهد شد و از صاحبان مشاغل خانگی و علاقه مندان به کسب مهارت در این زمینه جهت تشکیل دوره‌های توان افزایی ثبت نام به عمل خواهد آمد.

وی در ادامه با تشریح جزئیاتی از اجرای این طرح، وجود رسته های شغلی فراوان خصوصا در زمینه مشاغل خانگی و همچنین فروانی نیروی کار جوان به عنوان سرمایه باالقوه انسانی، را بستری مناسب برای ایجاد مشاغل خانگی دانست و گفت: می‌توان از این ظرفیت در راستای تحول اقتصادی محله بهره فراوان برد.

گفتنی است در الگوی مشاغل خانگی، شناسائی پتانسیل ها و مزیت‌های نسبی و رقابتی مناطق و جلب مشارکت فعالین و اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و غیردولتی که توان مشارکت در اجرای الگو توسعه مشاغل خانگی را دارند و مداخله توسعه ای دستگاه‌های اجرائی، از نکات مهم و کلیدی است. در الگوی یاد شده دیگر تمرکز صرف بر اعطای وام کم بهره نبوده و مشاوره و توانمندسازی افراد ، قبل از معرفی به نهادهای مالی صورت خواهد گرفت. موضوعاتی همچون تأمین مواد اولیه مناسب ، کیفیت، مهارت و ... محورهائی است که از این پس، تسهیلات و وام ها در چارچوب آن و در قالب اتصال به بازار بزرگتر و با ارزش تر ارائه خواهد شد تا بتوان به نحوه هزینه کرد آن نظارت داشت. این طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی سپرده شده است

کلید واژه ها: الگوی نوین مشاغل خانگی


نظر شما :