با حضور روسای دو نهاد مقرر شد

افزایش تعامل جهاد دانشگاهی با مرکز خدمات حوزه ‎های علمیه کشور

۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۴ کد : ۲۲۴۱۰ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۲۲
رئیس جهاد دانشگاهی و مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه جهت توسعه فعالیت های مشترک بین این دو نهاد به گفتگو پرداختند.
افزایش تعامل جهاد دانشگاهی با مرکز خدمات حوزه ‎های علمیه کشور

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور امروز با حضور در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین ربانی مدیر این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که با حضور دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر جاوید مدیرکل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی، لیلا ناصرپور معاون پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم و علی شریعتی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی این واحد برگزار شد دو طرف بر لزوم توسعه فعالیت های مرتبط با مباحث فرهنگی، آموزشی و علمی و فناوری و درمانی تاکید کردند.

در ابتدای نشست، حجت الاسلام والمسلمین ربانی با ذکر این مطلب که جهاد دانشگاهی از نهادهای انقلابی است، گفت: خوشبختانه این نهاد علمی ثمرات ارزشمندی برای کشور و نظام اسلامی داشته است و برکات این خدمات در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

وی افزود: افزایش تعاملات و فعالیت‌های مشترک با این نهاد علمی و انقلابی با مرکز خدمات حوزه با دامنه شمول گسترده جامعه 250 هزار نفری روحانیون سطح کشور بسیار مهم و راهگشا است. در همین رابطه امیدواریم که به زودی در قالب یک تفاهم نامه همکاری به گستره بالایی از فعالیت‌های مشترک برسیم.

در ادامه دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به فعالیت های گسترده جهاد دانشگاهی در عرصه‌های علمی، فنی، پژوهشی، آموزشی، درمانی و فرهنگی و رسانه‌ای کشور گفت: خوشبختانه امروز گستره فعالیت‌های جهاد دانشگاهی به حدی است که می‌توان این نهاد را به عنوان یکی از بازوهای ارزشمند کشور در تمام این حوزه‌ها نام برد.

وی با اشاره به عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این نهاد انقلابی افزود: امروزه دامنه تحقیقات و ساخت و تولید جهاد دانشگاهی از دکل‌های عظیم نفتی و فعالیت‌های مخابراتیِ پیشرفته تا سلول‌های بینادی که آینده علم در جهان است را در بر گرفته است و بسیار خرسند خواهیم شد که این فعالیت‌ها و خدمات و توانمندی‌هایی که با فکر و ایده و عزم انقلابی جوانان کشور بوجود آمده است را در اختیار جامعه روحانیت کشور قرار دهیم.

در ادامه دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم نیز در سخنانی گفت: خوشبختانه خدمات و ارتباطات مناسبی بین این نهاد و مرکز خدمات حوزه برقرار است که امیدواریم این نشست سرآغاز فصل جدیدی از همکاری‌های پیش رو باشد.

در ادامه نشست دکتر جاوید مدیر کل دفتر تخصصی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به ظرفیت‌های این حوزه گفت: هم اکنون فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه درمان ناباروری، سلولهای بنیادی و.. سرآمد است و مراجعان کثیری از ایران و سراسر جهان برای درمان در این مراکز حضور می‌یابند که خوشبختانه استان قم نیز در این زمینه بسیار توانمند است و امیدواریم از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های درمانی و پژوهشی بهره مند شویم.

وی در ادامه به ظرفیت‌های همکاری در زمینه تله مدیسین، فعالیت‌های مشترک علمی پژوهشی، مراکز فعال آزمایشگاهی و خدماتی و درمانی و.. به عنوان ظرفیت‌های همکاری مشترک تاکید کرد.

در پایان جلسه مقرر شد که دو نهاد در برای افزایش همکاری مشترک دو تیم کارشناسی را معرفی کرده، زمینه های فعالیت ها را مشخص کنند و دو هفته بعد تفاهم نامه بزرگ همکاری جهاد دانشگاهی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را منعقد کنند.

کلید واژه ها: دیدار رئیس جهاد دانشگاهی مرکز خدمات حوزه های علمیه


نظر شما :