جهاددانشگاهی جایگاه مهمی از نظر پژوهش در کشور دارد

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۵ کد : ۲۱۴۳۶ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۰۶
مدیرکل سازمان انتقال خون استان قم عنوان کرد: جهاددانشگاهی هم در بحث درمان ناباروری و هم در بحث تحقیق و پژوهش از جایگاه بسیار بالایی در کشور و دنیا برخوردار است.
جهاددانشگاهی جایگاه مهمی از نظر پژوهش در کشور دارد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر مرتضی نوریان گفت: با توجه به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی مجموعه ای است که با دانشجو در ارتباط است، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین همکاری هایی که می‌تواند بین جهاد دانشگاهی و سازمان انتقال خون صورت بگیرد،  تشویق و ترغیب دانشجویان به اهدا خون است.

وی افزود: این مجموعه می‌تواند با ارتباطی که دارد هم بحث مشارکت جوانان و دانشجویان را در اهدای خون بالا ببرد هم مشوق سایر اقشار جامعه باشد.

مدیرکل سازکان انتقال خون استان ادامه داد: جایگاه رفیع جهاد دانشگاهی بر هیچکس پوشیده نیست، جهاد دانشگاهی هم در بحث درمان ناباروری و هم در بحث تحقیق و پژوهش از جایگاه بسیار بالایی در کشور و جهان برخوردار است و ثمرات تلاش های جهاد دانشگاهی برای همه محرز است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در استان قم ارتباط بسیار خوبی با دانشجویان دارد، افزود: با توجه به اینکه میزان مشارکت بانوان برای اهدای خون در ایران نسبت به میانگین جهانی پایین است، جهاددانشگاهی می‌تواند درتشویق بانوان به اهدای خون به ما کمک کند.

نوریان بیان کرد: با بالا رفتن مشارکت مردم در امر اهدای خون و تولید فراورده های خونی، میزان تولید داروهای مشتق از پلاسما هم بالا می رود و این مسئله با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است، می تواند گامی در همین جهت باشد و اثرات مثبت اقتصادی و درمانی در کشور به همراه داشته باشد.

کلید واژه ها: چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی


نظر شما :