/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

اساتید باید تلاش خود را بر عملیاتی کردن دانش خود بگذارند

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۶ کد : ۲۱۴۲۵ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۷۸۴
رئیس بنیاد نخبگان قم گفت: اساتید باید با سود رساندن به جامعه خود، انفاق علم خود را انجام دهند و علاوه بر تعلیم دانشجویان از علم خود برای رفع نیاز های جامعه نیز استفاده کنند و دانش خود را عملیاتی سازند، باید همه جوانان به فکر رفع نیاز خود و جامعه از طریق نوآوری و ارائه ایده‌های جدید باشند.
اساتید باید تلاش خود را بر عملیاتی کردن دانش خود بگذارند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم محمد محمد رضایی رئیس بنیاد نخبگان قم در مراسم افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی در استان قم بیان کرد: در احادیث بسیاری تاکید بر کسب علم و دانش شده است، در این احادیث، منظور از علم اسلامی، علم نافع است، در حقیقت علم باید در رشد فردی و اجتماعی ما موثر باشد، جوانان ما ظرفیت لازم برای  کار را دارند.

وی ادامه داد: باید جهاد علمی را در کشور رقم بزنیم،  به گونه ای که هر دانشجویی در دانشگاه به فکر رفع نیاری از کشور خود باشد و جهاد دانشگاهی نیز باید بکوشد تا  در دانشگاه بستر این فعالیت را فراهم کند.

محمدرضایی عنوان کرد: رشد کنونی در حوزه کسب و کار مطلوب نیست و دانشجویان و اساتید ما باید به دنبال علمی باشند که به جامعه خود نفع برساند، اساتید باید با سود رساندن به جامعه خود، انفاق علم خود را انجام دهند و علاوه بر تعلیم دانشجویان از علم خود برای رفع نیاز های جامعه نیز استفاده کنند و دانش خود را عملیاتی سازند، باید همه جوانان به فکر رفع نیاز خود و جامعه از طریق نوآوری و ارائه ایده‌های جدید باشند.

رییس بنیاد نخبگان قم گفت: جهاد به معنای همت همگانی برای رفع نیازهای موجود است و باید با همکاری هم حرکت کنیم و شرایط را برای کسانی که تلاش می‌کنند فراهم کنیم، جوانان مستعد و توانمندی در استان وجود دارند که باید زمینه‌ی لازم و فرصت کافی برای آن‌ها فراهم شود به گونه‌ای که در هر خانه باید یک مرکز نوآوری باشد.

کلید واژه ها: سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم مرکز نوآوری و شکوفایی (منش)


نظر شما :