/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

با حمایت‌های جهاددانشگاهی، ایده های دانشجویان باید وارد عرصه تولید شود

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۶ کد : ۲۱۲۴۳ عمومی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۹۱
مدیر کل امور بانوان استان قم گفت: در سال رونق تولید باید به ظرفیت‌ها و ضرورت‌های و پتاسیل قشر عظیم دانشجویان فارغ‌التحصیل توجه شود و ایده‌های خلاقانه وارد پروسه تولید گردد.
با حمایت‌های جهاددانشگاهی، ایده های دانشجویان باید وارد عرصه تولید شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم صدیقه صدیق تقی زاده بیان کرد: توجه جهاد دانشگاهی به مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار و اقدام در این راستا بعنوان یک ضرورت دنیای امروزی با توجه به حجم بالای تعداد زنان سرپرست خانوار و بانوانی که اکثریت تحصیل کرده هستند و خلاهایی که از گذشته نسبت به حضور بیشتر زنان در اجتماع، اشتغال آنها و سهم آنها در اقتصاد جامعه دیده می‌شد به همین جهت این نگاه نگاهی صحیح و قابل تحسین است.

وی ادامه داد: طرح مشاغل خانگی مورد انتظار از جهاد دانشگاهی بود چرا که بعنوان یک مرکز غیر دولتی علمی قرار است ایده‌های نو و خلاقانه داشته باشد تا از ظرفیت‌های زیست بوم منطقه و پتانسیل‌های موجود  در استان نهایت استفاده را بکند تا پیوندی میان دانشگاه و صنعت برقرار کند و تبادلات آنهارا تبدیل به فناوری کند و لذا در رونق تولید نقش داشته‌باشد.

صدیق تقی زاده افزود: این خلا همیشه احساس می‌شد که ما در بحث مشاغل خانگی متاسفانه نتوانستیم از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و شبکه سازی کنیم و مدل صحیحی ارائه دهیم و ایده جهاد قطعا می‌تواند در پیشبرد اهداف انقلاب ما در سال رونق تولید موثر باشد و کمک کند بخشی از جامعه ما که بانوان هستند سهم خود را از اشتغال و رشد اقتصادی ایفا کنند.

 مدیر کل امور بانوان استان قم بااشاره به ماهیت جهاد دانشگاهی بعنوان مرکزی انقلابی یادآورشد:جهاد دانشگاهی ترکیبی از ارزش و آگاهی، تعهد و تخصص، شوق و همت جهادی و نشاط و توان جوانی است که در کنار هم قرار دادن این مصادیق ظرفیت بالای جهاد را نمایان می‌کند.

ایشان تصریح کرد: حرکت این نهاد انقلابی سمت‌وسویی جهادی دارد و مجموعه‌های جهاد نیز خیلی آرمان‌گرا بوده و در کار خود در پی کسب رضای خدا هستند، بدنبال انجام وظیفه، بدوش کشیدن بار جامعه  و پر کردن خلا های موجود هستند.

وی ادامه داد: بار جهادی یک اررش پرمعنایی را داراست و وقتی در کنار دانشگاه با ویژگی‌هایی ازجمله نشاط، تخصص، جوانی و ایده و خلاقیت قرار می‌گیرد می‌تواند ارزش‌مند باشد و انتظار ما را نیز از این مجموعه بالا ببرد.

 صدیق تقی زاده رسالت اصلی جهاد دانشگاهی را خصوصا در سال رونق تولید  استفاده از ظرفیت و پتانسیل دانشجویی و نیروی جوانی و غنای آنها برشمرد و تلاش برای بستر سازی مناسب برای برآورده کردن نیازهای جامعه متناسب با ایده‌های خلافانه را ضروری دانست.

این فعال امور بانوان با توجه به انتظار جامعه از جهاد دانشگاهی جهت بکارگیری ایده‌های خلاقانه دانشگاهی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید هم در عرصه اشتغال و فرهنگ هم مهارت‌آموزی و هم تبدیل علم به فناوری ورود داشته‌باشد، قطعا نیاز ما در سال رونق تولید هم توجه به ضرورت‌ها و ظرفیت‌هاو پتانسیل‌های موجود است.

صدیقی با اشاره به نقش موثر جهاد دانشگاهی در ارتباط‌دهی دانشگاه و صنعت افزود: این قشر عظیم دانشجویانی که فارغ‌التحصیل شدند مطمئناً دارای ایده‌های نو و خلاقانه‌ای هستند از این روی باید این ایده‌های خلاق تبدیل به تولید و بازار کار شود که حمایت جهاد دانشگاهی برای رونق و افزایش مهارت‌های لازم را می‌طلبد.

مدیر کل امور زنان قم در خصوص انتظار این مرکز از جهاد دانشگاهی گفت: انتطار می‌رود جهاد دانشگاهی نسبت به بانوان عنایت ویژه‌ای داشته‌باشد و به این ظرفیت عظیم بانوان دانشجو را که بخش گسترده‌ای از دانشگاه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند توجه شود و تلاش کنند این ظرفیت در اقتصاد ما مورد استفاده قرار بگیرد .

وی در پایان گفت: متاسفانه مشارکت اقتصادی بانوان مناسب آمار فارغ‌التحصیلان خانم نیست و تنها ۱۳ درصد این آمار در مقابل ۶۵ درصد کل دانشجویان مختص به بانوان بوده‌است که انتظار می‌رود عنایت ویژه‌ای شامل حال بانوان سرزمینم شود.

کلید واژه ها: چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی


نظر شما :