/چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی/

طرح بعدی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است

در شناسائی، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موفق عمل کردیم
۱۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۹ کد : ۲۱۰۹۱ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۱۰۸۶
مدیر شعبه سازمان تجاری سازی، فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی در قم بیان کرد: ما در بحث شناسائی، آموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اتصال آنها به بازار موفق عمل کردیم و طی جلساتی که با نخبگان استانی داشتیم با مطالعه و شناسایی مزیت‌های این طرح، وارد عمل شدیم.
طرح بعدی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم یاسر شریفی در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی ضمن تشریح طرح ها و برنامه های شعبه ستفا در قم بیان کرد: طرح بعدی ما الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که فاز مطالعاتی آن آغاز شده و در این طرح فرایند  اتصال به بازار هزار و ۵۰۰ نفر در حال انجام است.

وی با اشاره به اخذ مجوز مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در این مرکز گفت: فرایند اخذ مجوز در سال گذشته استارت خورده بود . این مرکز در دو بخش فناوری اطلاعات با رویکرد سلامت و طراحی محصول  فعالیت می کند.

شریفی با اشاره به چهار مرحله‌ای بودن ثبت‌نام افراد در مرکز نوآوری و شتاب‌دهی(منش) بیان کرد: طی کردن مراحل ثبت و عضویت، شورای پذیرش ایده و چگونگی انجام ایده و ورود به طراحی محصول الزامی است و برای حمایت از آنها مشاوره و آموزش‌های لازم برای طراحی محصول و تیم‌سازی افراد و فن بیان لازم برای توسعه کسب‌کار و دقت نظر و بررسی محصول تولیدی جهت توسعه فناورانه انجام می‌شود.

مدیر شعبه ستفا در قم گفت: سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در قم در بحث شناسایی و اموزش و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اتصال آنها به بازار موفق عمل کرده است.

یاسر شریفی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در یک برنامه چهار مرحله‌ای ازسال ۱۳۷۷ بطور تخصصی وارد حوزه اشتغال شد، در مرحله اول اقدام به تشکیل ستاد اشتغال کرد و در سال‌های آتی فازهای بعدی کلید خورد و سازمان همیاری اشتغال دانش‌آموختان ایجاد شد و در فاز سوم سال در ۱۳۸۳ شعب، مراکز و واحدهای استانی وابسته به سازمان اشتغال راه‌اندازی شد.

وی درخصوص ارتباط جهاد دانشگاهی با بدنه دانشجویی دانشگاه‌ها افزود: دانش‌آموختگان سرمایه عظیم کشور هستند و در همین راستا جهاد دانشگاهی توانست در حوزه حمایت از فناوران، ساماندهی نظام هدایت و حمایت شغلی و توانمندسازی دانش‌آموختگان درجهت توسعه مشاغل جدید وارد عمل شود و حرفی برای گفتن داشته‌باشد.
شریفی ادامه داد: سال۱۳۹۳ فازچهارم این برنامه که تجاری‌سازی فناوری در امور پارک‌ها و مراکز رشد بود کلید خورد و در حال حاضر نیز فعالیت‌ها و برنامه‌های ترویجی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان  در شعب استانی بصورت مستمر و ممتد درحال فعالیت و ادامه راه هستند.

وی با معرفی سازمان ستفا نقل کرد: سازمان ستفا با سه معاونت بطور تخصصی در حال فعالیت است، حوزه توانمندسازی، اشتغال و کارآفرینی که بر روی پروژه‌های عظیم کشوری متمرکز است، حوزه تجاری‌سازی در امور پارک‌ها و مراکز رشد و نوآوری و حوزه توسعه سرمایه‌گذاری درامور شرکت‌ها و موسسات که اخیراً راه‌اندازی شده در جهت حمایت از فناوران، ساماندهی نظام هدایت شغلی و توانمندسازی دانش‌آموختگان فعالیت دارند.

شریفی درخصوص فعالیت سازمان ستفا در شعبه قم اظهار کرد: طرح  توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی‌بر الگوی نوین مشاغل  خانگی است که کارفرمای این طرح با نظارت سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری است و جهاد دانشگاهی نیز اجرای این طرح را برعهده دارد.

وی درخصوص برنامه آتی این مرکز ادامه داد: در سال۱۳۹۹ به دنبال راه‌اندازی مرکز مشاوره کارآفرینی هستیم و برای اخذ مجوزهای لازم رایزنی‌هایی انجام گرفته‌ که امید است موثر واقع شود.

شریفی در آخر گفت: در کنار بحث‌های ساختاری فعالیت‌های ترویجی همچون نشست‌ و همایش‌های تخصصی، کافه کارافرینی و مشاوره‌های تخصصی برای کسب‌کارهای نوپا و ایده‌دهی موثر نیز خواهیم داشت.

کلید واژه ها: سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی چهل سال خودباوری با جهاد دانشگاهی


نظر شما :