با موضوع طراحی و بسته بندی؛

مجوز راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم صادر شد

۰۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۲ کد : ۲۱۰۰۵ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۹۴۷
مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم با موضوع طراحی و بسته بندی راه اندازی می شود.
مجوز راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاددانشگاهی واحد استان قم صادر شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، به استناد دستورالعمل ایجاد مراکز نوآوری و مراکز رشد دانشگاه ابلاغی از معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجوز سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌‌آموختگان (ستـفا) جهاددانشگاهی، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان قم موفق به دریافت مجوز ایجاد مرکز نوآوری با موضوع "طراحی و بسته بندی گردید.

گفتنی این مرکز با هدف نوآوری، نقش آفرینی در تحقق کارآفرینی و کسب و کار دانش بنیان مبتنی بر مزیت های بومی و منطقه ای استان از جمله حوزه چاپ و نشر و بسته بندی، شناسایی و توانمندسازی ایده پردازان، نوآوران، دانشجویان و اساتید خلاق و نوآور مرتبط با موضوع فعالیت این مرکز و فراهم نمودن زمینه تجاری سازی دستاوردهای علمی استان در این بخش مزیت دار استان در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

تجاری سازی فناوری یکی از زمینه های بسیار مناسب اشتغال زایی و کسب در آمد می باشد که جهاددانشگاهی با علم بر این موضوع و همچنین براساس برنامه ششم توسعه برنامه ریزی های لازم برای رسیدن به این هدف را انجام داده است.

شناسایی نخبگان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت و حمایت از شرکت های دانش بنیان از جمله مواردی است که در جوامع توسعه یافته کنونی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد که در این راستا مرکزآموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم با تلفیق فناوری و طراحی نوین اقدام به اخذ مجوز مرکز نوآوری با عنوان "طراحی و بسته بندی" کرده است.

این مرکز با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های دانشجویان ایجادشده‌ و به دنبال حمایت از صاحبان ایده به منظور عرضه  یک محصول مبتنی بر دانش و پژوهش به بازار می باشد.

مرکز نوآوری طراحی و بسته بندی درصدد است با شناسائی پتانسیل های موجود و حمایت از صاحبان ایده ایجاد بستری برای ارائه شیوه های نوآورانه و خلاقانه و راهکارهای جدید حوزه بسته بندی براساس آخرین متدهای روز دنیا بازار کار جدیدی پیش روی جوانان و دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با توجه به مزیتهای استان در موضوعات چاپ و نشر و بسته بندی نماید.

لازم به ذکر است طبق آیین نامه جدید مراکز علمی کاربردی کشور ارائه هر گونه تمدید و تصویب رشته دانشگاهی جدید منوط به طی مراحل و اخذ مجوز راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاهی در مرکز علمی کاربردی بعنوان محیط واقعی کار می باشد که جهاد دانشگاهی قم در راستای اجرای نظام آموزشی مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام به اخد مجوز راه اندازی مرکز نوآوری جهاد دانشگاهی قم با موضوع طراحی و بسته بندی کرده است.
 

کلید واژه ها: مرکز نوآوری و شکوفایی (منش)


نظر شما :